سرپرست معاونت گردشگری يزد:
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد اظهار كرد: برگزاري تورهايي در قالب کاروان‌های زیارتی و سیاحتی داخلی مانند برگزاری سفرهای مشهد مقدس و قشم، غيرقانوني است.
کد خبر: ۷۰۷۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳ 26 January 2019

«هما خورشیدی» با بیان این که دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در قالب شخصیت حقیقی و حقوقی هستند، اظهار کرد: این دفاتر طبق دستور‌العمل اجرایی تاسیس می‌شوند و نظارت بر فعالیت آن‌ها طبق مصوبه هیئت وزیران شکل گرفته و باید در چارچوب ضوابط و مطابق قوانین فعالیت کنند.

وی تامین امکانات و خدمات سفر و تلاش برای جلب رضایت مسافران را از اهم وظایف دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر در استان یزد تعداد 90 دفتر خدمات مسافرتی وجود داشته که از این تعداد 72 دفتر در مرکز استان و بقیه در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این دفاتر علاوه بر مجوز فعالیت بند «ب» از این اداره کل، اغلب دارای مجوز سازمان هواپیمایی کشوری، مجوز فروش بلیط قطارهای رجاء، عضویت یاتا و فعال در زمینه برگزاری تورهای داخلی، ورودی و خروجی هستند.

این مسئول در رابطه با اقدام دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری به درج آگهی و تبلیغ برای واگذاری دفتر و امکانات آن، تاکید کرد: هرگونه واگذاری دفتر یا سهام شرکت بدون هماهنگی با مرجع صدور مجوز که اداره کل میراث فرهنگی استان است، خلاف ضوابط بوده و دفاتر در قالب شخصیت حقوقی صرفاً می‌توانند نسبت به واگذاری سهام اقدام کنند و در مورد دفاتری که شخصیت حقیقی دارند، این امر به هیچ وجه مصداقی ندارد.

خورشیدی با بیان غیرقانونی بودن تورهایی در قالب کاروان‌های زیارتی و سیاحتی داخلی مانند برگزاری سفرهای مشهد مقدس و قشم، تصریح کرد: این اقدام هیچگونه وجاهت قانونی ندارد و در صورت شناسایی و بروز هر گونه مشکل یا داشتن شاکی خصوصی از طریق ادارات نظارت بر اماکن عمومی برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت بروز هر گونه تخلف در زمینه واگذاری دفتر، اجاره کانتر فروش تور و سایر مواردی که موجب تضییع حقوق مسافرین یا افراد شود، برخورد خواهد شد و مسئولیت هرگونه حکم تعلیق یا لغو مجوز کمیسیون که توسط نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری صادر شود بر عهده مدیر دفتر خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار