مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه گفت: با پرداخت وام اشتغال پایدار روستایی، عشایری و حمایت‌های دولت از دامداران ، تولید روزانه شیر با 15 تن افزایش نسبت به سال گذشته در سال 1397 به 65 تن رسید.
کد خبر: ۷۰۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 16 January 2019

 مهدی غیب الهی افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که برای افزایش تولید شیر فراهم است، با پرداخت وام خوداشتغالی روستایی و عشایری میزان تولید تا پایان سال افزایش می یابد.
وی اظهار کرد: این شهرستان باوجود کم‌آبی و تبعات ناشی از تداوم 2 دهه پدیده خشکسالی در حوزه دامداری و کشاورزی ظرفیت‌های بالایی برای ایجاد اشتغال و تولید فراورده های دامی دارد.
غیب الهی ادامه داد: هم‌اکنون 600 واحد دامداری صنعتی و نیمه‌صنعتی فعال است که نه‌تنها بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری، بلکه برای ایجاد اشتغال افراد جویای کار و تولید محصول دامی فراهم است.
وی اضافه کرد: با مصوبه شورای کارگروه اشتغال ، 100 میلیارد ریال وام اشتغال پایدار روستایی و عشایری در سال 1397 به روستاییان با همکاری بانک‌های عامل پرداخت‌شده است.
غیب الهی ادامه داد: این مبلغ در اجرای 35 طرح پرورش دام سبک و سنگین ، ایجاد مشاغل خانگی ، پرورش زنبورعسل ، تولیدات گیاهی و صنایع تبدیلی و تکمیلی هزینه خواهد شد.
وی بیان کرد: ابرکوه ، رتبه دوم تولید محصول دامی استان یزد را در اختیار دارد و سالانه 110 هزار تن فراورده دامی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: این میزان تولید حاصل پرورش سه میلیون و 300 هزار قطعه جوجه یک‌روزه در 75 واحد مرغداری ، 150 هزار رأس گوسفند و بز، هشت هزار و 500 رأس گاو شیری ، چهار هزار و 200 کلنی زنبورعسل و 500 نفر شتر است.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه یادآور شد: اصلاح نژاد دام سبک و سنگین ، آموزش بهره‌برداران، تجهیز و نوسازی واحدهای تولید مرغ گوشتی و تخم‌گذار، تولید مرغ در سایز مناسب ، پرورش مرغ بومی و اصلاح ساختار دامداری‌های صنعتی و سنتی بخشی از این برنامه‌هاست.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار