معاون فرهنگی دادگستری استان یزد:
معاون فرهنگی دادگستری استان یزد گفت: جمعیت جوان، پرانرژی و باانگیزه دانشگاهی کشور باید در مسیر فرهنگ‌سازی صحیح قرار گیرد.
کد خبر: ۷۰۳۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴ 16 January 2019

محمدرضا عرشیان در نشست با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد و معاون پژوهشی این دانشگاه، با ذکر حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) افزود: بهترین مردم کسی است که نافع‌ترین مردم نسبت به آحاد جامعه باشد و ازاین‌رو باید برنامه‌های را تدوین کرد و مشارکت‌هایی را جلب نمود تا بیشترین نفع برای جامعه ایجاد گردد.

وی با اشاره به ظرفیت بی‌بدیل دانشگاه، جمعیت جوان، ذهن پویا و خلاق و اندیشه نوجوانان دانشگاهی، ابراز داشت: دستگاه قضایی با درگیری در سیل پرونده‌های ورودی، نسبت به میزان جرائم، آسیب‌های اجتماعی و عوامل شکل‌گیری ناهنجاری‌ها، اطلاعات کاملی دارد و می‌تواند با طرح این مسائل در بین جمعیت دانشگاهی اعم از اساتید و دانشجویان ضمن ترسیم سیمای جرائم استان و ارائه هشدار نسبت به مسائل اجتماع، مشارکت پویا، راهکارهای علمی و طرح‌های پژوهشی این طیف فرهیخته اجتماع را جلب و اجرا نماید.

این مقام قضایی علم و عمل را دو بال تعالی جامعه دانست و تصریح کرد: اگر علم دانشگاهی به کمک تجربه و تخصص دستگاه قضایی بیاید بدون تردید برای تحقق یک جامعه امن، آرام و رو به تعالی راهکارهای کاربردی و اثربخشی طراحی و تدوین می‌گردد.

وی بر تشکیل یک کارگروه جهت برنامه‌ریزی و تشکیل جلسات مستمر دادگستری و دانشگاه تأکید کرد و بیان داشت: ایجاد فرصت حضور قضات دادگستری در جمع دانشجویان و ایجاد فرصتی برای پرسش و پاسخ دانشجویی اولین گام این همکاری است.

شایان‌ذکر است با هماهنگی و محوریت نهاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان یزد، جلسه هم‌اندیشی و بررسی راه‌های همکاری بین دانشگاه و دادگستری با حضور محمدرضا عرشیان معاون فرهنگی دادگستری و محمدحسین رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در دانشگاه برگزار شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار