معاون دانشگاه علوم پزشکی:
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: دولت از ابتدای سال 97 تاکنون در اجرای طرح تحول نظام سلامت و در راستای کمک به بیماران بستری و نیز مراجعه افراد برای ویزیت در بیمارستان ها و مراکز درمانی، 330 میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه کرد.
کد خبر: ۶۹۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ 03 January 2019

دکتر محمدرضا وفایی نسب افزود: این مبلغ صرف هزینه های 105 هزار بیمار بستری‌ و ویزیت 360 هزار نفر شد.
وی اظهار کرد: در این مدت هزینه های بیماران در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از 37 درصد به هشت درصد کاهش‌ یافت.
برنامه تحول نظام سلامت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجتماعی دولت تدبیر و امید از نیمه اردیبهشت‌ماه 1393 در کشور آغاز شد.
این مسئول با اشاره به ارائه خدمات درمانی به مردم هم اظهار کرد: در اجرای طرح یادشده تاکنون بیش از پنج میلیون نوبت بیمار با همکاری 400 پزشک متخصص و فوق تخصص در کلینیک‌های دانشگاه معاینه شدند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد بابیان اینکه طرح تحول نظام سلامت یکی از خدمات ارزنده دولت در بخش بهداشت و درمان است، افزود: در اجرای این طرح ضریب اشغال تخت‌ در بیمارستان های دانشگاه با 10 درصد افزایش به 78 درصد رسید.
این مسئول اضافه کرد: در اجرای طرح تحول سلامت در 9 ماهه امسال 9 هزار و 400 مورد زایمان طبیعی در بیمارستان‌ها بدون دریافت وجهی از بیماران انجام‌ شد.
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح تمایل بانوان به عمل سزارین در استان کاهش چشمگیری داشت، یادآور شد: طرح بهینه ‌سازی بلوک زایمانی ( تغییر ساختار زایشگاه‌ها از سیستم سنتی به ترکیبی) ال. دی. آر (LDR) در دستور کار قرار گرفت.
وفایی نسب تأکید کرد: در اجرای این طرح برای هر مادر اتاق اختصاصی برای زایمان پیش ‌بینی شد و در این زمینه 31 اتاق در بیمارستان‌ها در نظر گرفته شد.
وی همچنین به ارتقای هتلینگ مراکز درمانی استان اشاره کرد و یادآور شد: مشکل عمده تا قبل از آغاز طرح یادشده فرسودگی فضای بیمارستان‌ها بود که در قالب این طرح افزون بر 141 هزار متر مربع فضای درمانی بازسازی و تأسیسات زیر بنایی بهسازی شد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه با اجرای این طرح شاهد افزایش 11 درصد به تعداد تخت‌های بیمارستانی هستیم، بیان کرد : هم‌ اکنون سه هزار و 422 تخت در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه فعال است.
در حال حاضر استان یزد 20 باب بیمارستان دارد که از این تعداد 13باب دولتی است و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی یزد فعالیت دارد که از این تعداد 9 بیمارستان بخش زنان و زایمان دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار