بارش برف برخی مناطق یزد بخصوص قله شیرکوه در استان کویری یزد و ارتفاعات اطراف آن را سفید پوش کرد.
کد خبر: ۶۹۸۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷ 01 January 2019

میرحسینی کارشناس هواشناسی یزد با اشاره به بارش برف در برخی مناطق مختلف یزد گفت: بارش در ارتفاعات مرکزی، جنوبی و شرقی تا عصر امروز ادامه دارد و از پایان امروز و فردا دمای هوا کاهش محسوسی خواهد داشت.

میرحسینی افزود: بیشترین میزان بارش برف امروز در ده بالا با سه میلیمتر، شیرکوه و روستای توتک با دو میلی متر گزارش شده است.

لازم به ذکر است شهرستان تفت که ییلاقی‌ترین منطقه استان یزد به حساب می‌آید در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در دامنه ارتفاعات شیرکوه بعنوان بلندترین قله استان یزد قرار گرفته است.

تمام جاده های شهرستان تفت باز است

غلامرضا فلاح رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تفت با اشاره به باز بودن تمام جاده های شهرستان گفت: با توجه با آسمان ابری و احتمال تداوم بارش ها تا عصر امروز، تدابیر لازم اندیشیده شده و اکیپ های راهداری در مناطق برفگیر مستقر و آماده هرگونه برف روبی و نمک پاشی هستند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تفت با بیان اینکه از اواخر دیشب بارش ها به صورت پراکنده در گردنه های برفگیر شهرستان شروع و همزمان با شروع بارش ها خودروها، تجهیزات و نیروی انسانی در گردنه ها مستقر شدند ، افزود : با اعلام اولین بارش در حوالی ساعت ۲۳ دیشب دستگاه های نمک پاش در گردنه های سخوید و علی آباد شروع به انجام ماموریت کردند.

فلاح ادامه داد: با وقفه ای که در بارندگی دیشب داشتیم از اوایل صبح امروز با شروع بارندگی، نمک پاشی در گردنه بیداخوید شروع و بعد از آن هم با توجه به شدت بارش در گردنه های سخوید و علی آباد ادامه پیدا کرد.

وی در خصوص جاده ده بالا ادامه داد: با توجه به اینکه حوزه مسیر اداره راهداری شهرستان تا پاسگاه شیر کوه می باشد، در محدوده راهداری هیچگونه مشکلی وجود ندارد اما چنانچه دهیاران به ماسه و نمک نیاز داشته باشند می توانند کامیون های خود را جهت بارگیری به راهدار خانه تفت-سعید آباد ارسال کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تفت تصریح کرد: رانندگانی که از مسیرهای کوهستانی تردد می کنند حتی الامکان زنجیر چرخ به همراه داشتنه باشند تا اختلالی در امر مسیر ایجاد نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار