معاون امور اجتماعي بهزیستی استان يزد با اشاره به نگهداري از بالغ بر 175 كودك بدسرپرست و بي‌سرپرست در مراكز خيريه استان، بيشترين آنها را كودكان بدسرپرست مربوط به خانواده‌هاي اعتياد و عمدتاً غيربومي خواند.
کد خبر: ۶۹۶۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ 29 December 2018

«جمال پایدار» يكي از مهمترین وظایف بهزیستی را مراقبت و نگهداري از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست جدامانده از کانون گرم خانواده در قالب مراکز خیریه تحت پوشش اين نهاد ذكر كرد.

وی با اشاره به این که در استان یزد ۱۶ مرکز نگهداری از اين قبيل کودکان وجود دارد، بیان كرد: هم‌اكنون بالغ بر ۱۷۵ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در رده‌هاي سني از شیرخوار تا ۱۸ سالگی در مراکز خیریه نگهداری کودکان استان يزد نگهداري مي‌شوند و بهزیستی نقش حمایتی و نظارتی را بر این کودکان اعمال می‌کند .

پایدار با بيان اين كه بیشترین آمار نگهداری کودکان در مراکز خیریه بهزیستی استان در ارتباط با کودکان بدسرپرست است، اصلی‌ترین عامل نگهداری آنان در اين مراكز را موضوع اعتياد و جرائم مرتبط با مواد مخدر توسط خانواده‌هاي آنها يا زنداني شدن والدينشان ذكر كرد و گفت: والدين اين كودكان برطبق ضوابط قانوني، صلاحیت نگهداری كودكانشان را ندارند و عمدتاً سعي مي‌شود سرپرستي موقت و نگهداري از اين قبيل كودكان به بستگان سببی یا نسبی آنها واگذار شود.

معاون اجتماعی بهزیستی استان مهمترين سیاست سازمان بهزیستی در قبال اين كودكان را بازگشت آنها به کانون خانواده بيان و در اين باره تصريح كرد: هر چند اين کودکان در مراكز خيريه از تمام خدمات رفاهی و حمایتی بهزیستی بهره‌مند می‌شوند اما به لحاظ عاطفی ارضا نمی‌شوند لذا سیاست کلی بهزیستی برگرداندن آنها به دامن خانواده یا بستگانشان است .

وی كه در حاشيه سفر به شهرستان ميبد مي‌كرد، همچنين اظهار كرد: تاكنون هشت كودك از مجموع 40 كودكي كه از ابتداي سال تاكنون توسط بهزيستي ميبد نگهداری می‌شدند، به کانون خانواده بازگشته‌اند.

به گفته‌ي وي، بیشترین درخواست برای واگذاری سرپرستي کودکان به خانواده‌ها مربوط به شیرخوارگان بوده و به علت مهاجرت‌پذیر بودن استان یزد نيز بیشتر کودکانی که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند، کودکان غیر بومی استان هستند و كودكان يزدي غالباً نزد بستگان خود نگهداری و به مراکز بهزیستی ارجاع نمی‌شوند .

«محسن فلاح» ريیس بهزیستی شهرستان میبد نيز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در اين مورد گفت: بیشترین مراکز نگهداری کودکان بعد از مرکز استان، شهرستان میبد با ۳۶ کودک است.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان میبد با پنج مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، بیشترین آمار خانه کودک را در بین شهرستان‌های استان داراست .

فلاح بیان كرد: هم‌اكنون در مراکز نگهداری خیریه مذكور،‌ كودكاني از سنین ۳ تا ۱۸ سال نگهداری می‌شوند و ۱۹ کودک نيز نزد خانواده‌های سببی یا نسبی خود در ميبد نگهداری می‌شوند و از حمایت‌هاي مالی بهزيستي نيز بهره‌مند مي‌شوند.

ريیس بهزیستی میبد گفت: هدف اصلی از نگهداری کودکان در اين مراكز، تربیت صحیح و بازگرداندن آنها به جامعه و خانواده‌هاست لذا در اين مراكز آموزش‌های کلاسیک، مهارت‌های زندگی، مبارزه با اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی، مهارت‌های هنری، فرهنگی و اجتماعی به كودكان ارائه مي‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار