همزمان با آیین اختتامیه نخستین جشنواره هویج زرد(زردک) در روستاي تاريخي خرانق از توابع شهرستان اردكان يزد، بیش از ۶٨ نفر از کشاورزان سخت‌کوش و پرتلاش خرانقي تقدیر شدند .
کد خبر: ۶۹۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 22 December 2018

«هادی مقیمی» فرماندار اردکان در اين مراسم با اشاره به استقبال بی نظیر مردم کشور بویژه استان یزد از این جشنواره، تصریح کرد: بخشی از هدف برگزاری این جشنواره در این سطح، ایجاد شور و نشاط و شادابی و نیز توجه به تلاش کشاورزان روستایی و ایجاد انگیزه فعالیت یکپارچه جوانان در کنار این قشر زحمتکش از جامعه در بین مردم این بخش و نیز تقدیر و تجلیل از کشاورزان بود .

وي خاطرنشان کرد: توجه ویژه دولت به ورزش و نشاط اجتماعی در روستاها با برگزاری جشنواره ها متعدد در حال اجرایی شدن است که این اقدام موجب رشد و توسعه ورزش و شکوفایی استعدادهای بالقوه در نزد روستاییان خواهد شد .

مقيمي افزود: برگزاری چنین برنامه‌های نظام مندی در معرفی روستاها به منظور گسترش صنعت گردشگری تاثیرگذار خواهد بود که خوشبختانه این جشنواره نیز با استقبال بی نظیر مردم استان یزد و دیگر استان‌های کشور روبرو شد .

فرماندار اردكان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره‌ را غنی‌‌سازی اوقات فراغت، توجه به بازی‌های بومی محلی و آشنایی نسل جدید با فرهنگ‌های گذشتگان و آداب ‌و رسوم در دست فراموشی گذشتگان و همچنین بهره ‌مندی از غذای سالم و معرفی محصول زراعی زردک به همشهریان و همچنین معرفی موسیقی محلی برشمرد .

گفتنی است، در حاشیه این مراسم که با برگزاری مسابقات بازی‌های بومی و محلی و نمایشگاه دستاوردهای روستاییان بخش خرانق اردکان همراه بود، طی مراسم جشنی با حضور هنرمندان استانی و برنامه‌های فرهنگی و هنری، از کشاورزان نمونه زردک‌کار خرانق نیز تجلیل به عمل آمد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار