رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران:
رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران گفت: براساس شاخص‌های استاندارد جهانی کارآفرینی آن قدر مهم است که خود اقتصاد مقاومتی را با آن همزاد می‌پندارند.
کد خبر: ۶۹۳۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ 20 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ دکتر زالی در نشست تخصصی فرصت‌ها و چالش‌های کارآفرینی محور منطقه سیستان ادامه داد: کارآفرینی دارای سه لایه است که لایه اول مربوط به نگرش‌های انسان و میزان خطرپذیری مردم در مورد راه اندازی کارجدید بوده، لایه دوم میزان فعالیت‌ها و روش‌هایی است که باید منجر به عمل شود و لایه سوم نیز مربوط به خروجی رفتار محسوب می‌شود.

زالی ادامه داد: طی ۱۰ سال گذشته نگاه مردم ایران به کارآفرینی نگاهی مثبت بوده است و نشان می‌دهد که ما جزو کشورهایی هستیم که قابلیت کارآفرینی را داریم.

وی گفت: در دنیا بیش از ۴۰ درصد مردم براساس قصد کارآفرینی وارد کسب و کار می شوند.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: معروف‌ترین شاخص کارآفرینی استارت آپ محسوب می‌شود و رتبه ایران در بین ۵۰ کشور جهان رتبه ۲۵ است که نشان می‌دهد جوانان چقدر استارت آپی می‌اندیشند.

وی ادامه داد: قالبا کارآفرینی که در کشور انجام می‌شده به شکل اجباری بوده یعنی افراد با دایرکردن یک بنگاه، آژانس و... کار انجام می‌داده اما با افزایش تورم و گرانی اجاره و مسایلی از این دست، هر کسی نمی‌توانسته وارد این جرگه شود و اکنون کارآفرینی مقداری دانش‌بنیان شده است.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران ادامه داد: نرخ کارآفرینی فرصت گرایی ایران چیزی حدود شش درصد است.

دکتر زالی گفت: از هر ۱۰۰ استارت آپ حدود ۴ مورد به بازار بین‌المللی فکر می‌کنند و بقیه معطوف به بازارهای داخلی‌اند که باید کمک کنیم تا جوانان بین‌المللی‌تر فکر کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار