نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه بانکها باید از فشار به مردم در شرایط فعلی اقتصادی پرهیز کنند گفت: مردم الان با مشکلات بسیار زیادی روبرو هستند و نباید به این مشکلات اضافه کرد.
کد خبر: ۶۹۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ 19 December 2018

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با مدیران یکی از بانک‌های استان یزد اظهار داشت: امروز مردم با مشکلات بسیار زیاد اقتصادی و مالی روبرو هستند.
وی خاطرنشان کرد: در این شرایط سختی اقتصادی مردم برای جبران هزینه‌های مالی خود به بانک‌ها مراجعه می‌کنند تا بتوانند وام دریافت کرده و بخشی از مشکلاتشان را رفع نمایند ولی برخی از این مردم توانایی پرداخت اقساط در زمان معین را ندارند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه بانک‌ها باید تا حد امکان نسبت به سختی‌های مردم توجه داشته باشند و به آنها فشار زیاد وارد نکنند تصریح کرد: شخصی به من مراجعه کرد که وام دریافت و ماشین برای کار خریداری کرده بود که ماشین وی خراب شد و نتوانست به کار خود ادامه دهد، بانک هم اقدام به فشار آوردن و مصادره اموال وی کرده بود.
ناصری یزدی تصریح کرد: این اصلا درست نیست که در چنین شرایطی بانک‌ها به مردمانی که با هزار مشکل روبرو هستند فشار بیاورند، در حالی که مبلغ وام آنها نسبت به بسیاری از تسهیلات دیگر خیلی پایین است.
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه معمولا خوش‌حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها افرادی هستند که تسهیلات کم دارند ادامه داد: همه بانک‌ها باید برای حل مشکل مردم توجه ویژه داشته باشند و خودشان به مشکلی در راه آنها تبدیل نشوند.
وی عنوان کرد: حتی در برخی موارد دیده می‌شود که تسهیلات برای راه‌اندازی یک واحد صنعتی به فردی داده می‌شود ولی به دلیل افزایش هزینه‌ها، این واحد تا مراحل پایانی راه‌اندازی می‌رود اما پولش تمام می‌شود و به همان صورت رها می‌شود، بانک هم برای گرفتن تسهیلات اقدام به برداشتن واحد نیمه کاره‌ای می‌کند که نه به درد بانک می‌خورد نه توانسته تاثیری در اقتصاد داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: این در حالی است که بانک می‌توانست مابقی کسری ساخت واحد صنعتی را به وام گیرنده دوباره وام بدهد و زمینه راه‌اندازی این واحد را به وجود آورد تا به این ترتیب هم وی بتواند درآمدزایی کند و پول بانک را بدهد هم تعداد قابل توجهی اشتغال‌زایی هم به وجود آید.
ناصری یزدی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مواردی که حتما باید همه بانک‌ها انجام دهند این است که واحد کوچکی برای حل سریع مشکلات مردم داشته باشند تا اگر کسی به شدت درگیر مبالغ در حد یکی دو میلیون تومان مثلا برای درمان است بتواند وام بگیرد و برای رفع مشکلش نیازی به مراجعه به نزولخواران نداشته باشند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار