فرماندار بافق:
فرماندار بافق گفت: فعالیت تنها واحد جوار معدنی فسفات در شهرستان بافق به دلیل نبود آب در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۹۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ 19 December 2018

محمد زاده‌رحمانی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری یزد اظهار داشت: مجتمع فسفات آسفوردی بافق که بین بافق و کوشک واقع شده، به بخش خصوصی واگذار شد و بخش خصوصی نیز تعهداتی در زمینه جلوگیری از خام‌فروشی تنها معدن فسفات کشور داد.
وی عنوان کرد: تولید کودهای فسفاته و اسید فسفریک از اقداماتی است که اکنون توسط این واحد جوار معدنی انجام می‌شود اما برای فعال کردن کارخانه اسید فسفریک در این مجتمع، مشکلاتی وجود دارد.
زاده‌رحمانی خاطرنشان کرد: برای این منظور موافقت دستگاه‌ها و مسئولان بالادستی در پایتخت گرفته شده اما در استان در زمینه آب با مشکلاتی مواجه هستیم.
وی افزود: بافق منابع آبی بیشتری نسبت به سایر مناطق استان دارد و گرچه سختی آب بالاست و املاح بسیاری دارد اما می‌توان از آن در این صنعت بهره‌ گرفت ولی مشکل اینجاست که شرکت آب منطقه‌ای مجوزی برای بهره‌برداری ارائه نمی‌کند.
فرماندار بافق با اشاره به اینکه تنها معدن فسفات کشور در جوار این معدن مستقر شده و ۱۸۰ نفر نیز به طور مستقیم در معدن و واحد فسفات آسفوردی کار می کنند، افزود: اگر ۱۵ لیتر در ثانیه آب به این واحد اختصاص نیابد، فعالیت آن متوقف و کارگران بیکار خواهند شد.
نماینده شرکت آب منطقه‌ای در این نشست اظهار داشت: تنها راه تامین آب، تغییر مصرف چاهی در حوالی این شرکت است بنابراین باید چاهی شناسایی و درخواست انتقال مجوز آن توسط این شرکت انجام شود.
وی بیان کرد: این شرکت در دشت ممنوعه ایجاد شده و راهی جز استفاده از یکی از چاه‌های فعلی با تغییر کاربری از کشاورزی به صنعتی وجود ندارد.
معاون استاندار یزد نیز در این رابطه اظهار داشت: این موضوع باید ظرف یک ماه آینده توسط شرکت آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و شرکت سرمایه گذار حل شود.
علی زینی‌وند خاطرنشان کرد: مشکلاتی که صنایع با آن دست و پنجه نرم می کنند، باید راهکار داشته باشد نه اینکه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، علت عدم رفع مشکل توجیه شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار