مدیرکل محیط زیست استان یزد:
مدیرکل محیط زیست استان یزد از تلاش برای گسترش قلمرو حفاظت شده یوز آسیایی در شهرستان بهاباد خبر داد.
کد خبر: ۶۹۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 19 December 2018

به گزارش تابناک یزد؛ نیره پورملایی در بازدید از مناطق حفاظت شده شهرستان بهاباد و دیدار با فرماندار این شهرستان اظهار داشت: بهاباد یکی از اصلی‌ترین زیستگاه‌های یوز آسیایی است و تلاش‌های جدی در این شهرستان برای حفاظت از این گونه مهم و ارزشمند انجام شده است.
وی با اشاره به ارتقاء منطقه شکار ممنوع «کم‌کی» بیان کرد: این منطقه به پناهگاه حیات وحش ارتقاء پیدا کرده و مشمول قوانین پناهگاه‌های حیات وحش است.
پورملایی ادامه داد: تلاش ما این است که مناطق بیشتری در شهرستان بهاباد تحت حفاظت محیط زیست قرار گیرد تا از این طریق بتوانیم در واقع قلمرو یوز آسیایی را گسترش دهیم.
مدیرکل محیط زیست استان یزد با اشاره به گونه‌های بسیار ارزشمند جانوری که در شهرستان بهاباد وجود دارد، افزود: وجود این گونه‌ها، ضرورت توجه جدی‌تر به این شهرستان به لحاظ زیست محیطی همچنین جلوگیری از پدیده‌های مخرب محیط زیست و حیات وحش را ضروری می‌کند.
پورملایی یادآور شد: بهاباد در عین اینکه شهرستانی دارای مناطق حفاظت شده محیط زیستی است، یک شهرستان معدنی نیز به شمار می‌رود بر این اساس نیاز است در این منطقه به نحوی عمل شود که هم مسائل اقتصادی مورد توجه باشد و هم مسائل محیط زیستی یعنی به نحوی اقدام شود که در عین توسعه، بتوانیم از گونه‌های نادر گیاهی و جانوری نیز صیانت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: البته خوشبختانه در این شهرستان نگاه ویژه فرماندار به مسئله محیط زیست قابل تقدیر است و نوع دیدگاه در مدیریت ارشد شهرستان سبب شده که بهاباد پرچمدار حفاظت از محیط زیست در استان یزد باشد.
پورملایی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم به رغم کمبودها و نقایصی که به لحاظ امکانات، تجهیزات و نیرو وجود دارد، شرایط مناسب محیط زیست را در بهاباد همچنان حفظ کنیم.
وی از تلاش برای ارتقاء پاسگاه محیط بانی بهاباد به اداره و افزایش تعداد نیروهای محیط بان در این شهرستان خبر داد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار