فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ابرکوه مطرح کرد:
فرمانده نیروی انتظامی ابرکوه گفت: با کشف 281 کیلوگرمی مواد مخدر و دستگیری 192 مجرم در این حوزه، آمار کشفیات نسبت به سال گذشته در ابرکوه صدردصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۶۹۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 19 December 2018

علیرضا صالحی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ابرکوه، اعتیاد را بلای خانمان‌سوزی دانست که گریبان گیر جامعه بشری است و غالب جرائم ریشه در مواد مخدر دارد.
صالحی تصریح کرد: در شهرستان ابرکوه آموزش‌هایی در حوزه پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر توسط نهادهای مختلف انجام شده است که مؤثر واقع شده و ما امروز شاهد این هستیم که آمار اعتیاد در ابرکوه کمتر از سایر مناطق است.
وی اظهار کرد: در زمینه پیشگیری علاوه بر اقدامات کشف و دستگیری، بیشترین تأکید بر آموزش و اطلاع‌رسانی در بین گروه‌های مختلف جامعه است. در همین راستا نیروی انتظامی با همکاری سایر ارگان‌ها 24 مورد جلسه آموزشی در مساجد و 16 مورد نیز در مدارس داشته است.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ابرکوه در رابطه با اعتیاد دانش آموزان گفت: در ابرکوه آمار طوری نیست که بگوییم اعتیاد دانش آموزان نیز به این امر گرفتار شده‌اند. در واقع برخی از دانش آموزان که به‌عنوان مهاجر وارد ابرکوه شده‌اند مشکلاتی دارند که نیازمند شناسایی، آموزش و پیشگیری است.
صالحی در حوزه کشفیات اذعان کرد: بعضاً مواد مخدری که وارد استان می‌شود از ورودی سمت استان فارس است که امید است با راه‌اندازی ایست و بازرسی فراغه این موضوع نیز کنترل شود. ضمن اینکه در بحث محورهای مواصلاتی 72 نفر از حاملین مواد مخدر در حین خروج از ابرکوه درحالی‌که مربوط به شهرستان نبوده‌اند، دستگیر شده‌اند.
وی به کشفیات 281 کیلوگرمی مواد مخدر در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: این آمار نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است. در حوزه شهرستان نیز 9 کیلو و 500 گرم مخدر صنعتی کشف، 192 نفر دستگیر و 42 نفر نیز به کمپ‌های ترک اعتیاد استان اعزام شده‌اند.
این مقام انتظامی از تشکیل 194 فقره پرونده قضایی در حوزه مواد مخدر خبر داد و تأکید کرد: برخورد جدی و همکاری‌های همه‌جانبه دادستانی با نیروی انتظامی در این زمینه بسیار تأثیرگذار و کمک‌کننده بوده است. به‌طوری‌که طی پاک‌سازی نقاط آلوده شهرستان 120 نفر دستگیر شده‌اند که غالباً معتاد بوده و دستگیری آن در کاهش جرم سرقت نیز مؤثر بوده است.
صالحی همچنین به فعالیت گشت‌های موتوری در بافت تاریخی و فرسوده ابرکوه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پاتوق معتادین شناسایی و پاک‌سازی صورت می‌گیرد که در صورت اجرای طرح‌هایی که میراث فرهنگی دارد، بافت قدیمی نیز سامان داده شده و افراد نمی‌توانند از موقعیت این بافت‌ها سوءاستفاده کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار