مدیر جهادکشاورزی شهرستان خاتم گفت: گیاه کینوا برای نخستین بار از۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خاتم برداشت شد.
کد خبر: ۶۸۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲ 08 December 2018

مجتبی آغاز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم گفت: گیاه کینوا برای نخستین بار در سطح ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خاتم کشت و بامتوسط عملکرد ٢/۵ تن در هکتار، از کشتزار‌ها برداشت شد.
وی افزود: گیاه کینوا به کم آبی وشوری آب وخاک مقاوم است و کینوا برای رشد و تولید دانه نیازمند هوای خشک است و رسیدگی کامل سنبله‌ها ۱۰۰ تا ۲۴۰ روز است که باتوجه به شرایط آب و هوایی شهرستان خاتم دوره کاشت تا برداشت ۱۲۰ روز می باشد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان خاتم گفت: در شهرستان خاتم گیاه کینوا به صورت نیمه مکانیزه کشت و به صورت مکانیزه و نیمه مکانیزه برداشت می‌شود و خوشبختانه  کشاورزان خاتمی توانستند رکورد چهار تن برداشت در هکتار را داشته باشند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ نفر از کشاورزان شهرستان خاتم اقدام به کشت گیاه کینوا در اراضی کشاورزی خود کرده اند و در شهرستان کشت کینوا در مرداد ماه انجام و در آبان ماه برداشت این محصول شروع می شود.
آغاز با بیان اینکه گیاه کینوا در کشور‌های آمریکا جنوبی به خاویار گیاهی معروف است گفت: کینوا به عنوان غذای بدون گلوتن؛ گیاهی دارویی است که برای افراد مبتلا به بیماری اختلال خود ایمنی روده باریک مفید و همچنین این گیاه به دلیل کم بودن گلسیمیک از دیابت نوع ۲ جلوگیری میکند ومی تواند جایگزین غلات در رژیم غذایی افراد دیابتی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار