گزارش اختصاصی تابناک:
انتشار اختصاصی اسناد قرارداد توسط تابناک یزد نشان میدهد پوشش خبری برنامه های شهردار و همچنین برنامه صبحگاهی هرروز جمالی نژاد، برای مردم شهر چندصدمیلیون تومان هزینه برداشته است.
کد خبر: ۶۸۸۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ 08 December 2018
صبح بخیر گفتن روزانه شهردارسابق یزد، 750 میلیون تومان برای مردم یزدهزینه داشت

به گزارش تابناک یزد؛ بررسی قرارداد و ابلاغ های مختلف که اولین بار توسط تابناک یزد منتشر می شود حاکی است جمالی نژاد شهردار یزد در دو مرحله بالغ بر 750 میلیون تومان قرارداد با صدا و سیمای یزد داشته است تا برنامه های شهردار در این شبکه پوشش داده شود.
جالب انکه این قرارداد در دو بخش که اولی به میزان 210 میلیون و دومی بر بالغ 540 میلیون تومان منعقد شده است.
یک منبع اگاه به تابناک یزد گفت: رایزنی برای افزایش قراردادهای مذکور یا انعقاد قرارداد جدید تا مبلغ 12 میلیارد ریال در دست اقدام است.
در یکی از این قراردادها به صراحت عنوان شده این قرارداد برای پخش 200 برنامه رادیویی 15 دقیقه ای تحت عنوان صدای شهر و 600 دقیقه از تایم سیما برای پخش گفتگوهای خبری شهردار و مدیران این سازمان، حضور در برنامه های زنده و ویژه برنامه های مرکز یزد، پخش جشن ها و همایش های است.
شهردار یزد هر روز صبح در برنامه رادویی برای مردم یزد سخنرانی میکرد که اکنون مشخص شده این برنامه صبحگاهی به صورت یک برنامه تبلیغاتی برای جمالی نژاد، شهردار سابق یزد بوده است.

پول این قرارداد از کجا تامین شد؟
از طرفی بارها عنوان شده است وضعیت مالی شهرداری یزد نابسامان است و مشکلات عدیده ای وجود دارد بنابراین چنین دست و دلبازی هایی قابل تامل و نقد است.
هرچند اکثر شهرداریهای کشور با صدا و سیما چنین قراردادی دارند اما نکته تلخ قرارداد مذکور در شهر یزد آن است که بودجه پوشش و پخش برنامه های شهردار سابق یزد از ردیف بودجه آموزش مهارتهای اجتماعی و حقوق شهروندی در نظر گرفته شده درحالی که شهردار سابق یزد در برنامه های مذکور صرفا به ارائه گزارش عملکرد می پرداخت.

پای عضو شورای شهر در میان است؟
با توجه به آیین نامه های شهرداری، امکان پرداخت این قراردادها (با توجه به شرایط آن) بر عهده کمیسیون ماده14 شهرداری بوده است.
عضو ناظر این کمیسون هم مرتضی شایق عضو شورای شهر یزد و مبلغ قرارداد مذکور صرفا با تایید این کمیسیون قابل پرداخت است.
باتوجه به حساسیت همیشگی این عضو شورای شهر در هزینه کرد بیت المال، بی شک نظرات او درباره دلیل و توجیه تصویب چنین قراردادهایی در کمیسیون ماده14 قابل تامل خواهد بود.

ضرورت ورود شورای شهر به قراردادها
با توجه به پاسخگو بودن شورای شهر یزد در مباحث اینچنینی در دوره فعلی، به نظر می رسد شورای شهر یزد باید سریعا به چنین قراردادهایی ورود کند و گزارش شفافی به مردم یزد بدهد که ضرورت چنین قراردادهایی توسط شهردار، بودجه آن و نحوه هزینه کرد ان مشخص شود.

 صبح بخیر گفتن روزانه شهردارسابق یزد، 750 میلیون تومان برای مردم یزدهزینه داشت

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
شورای شهر برای فقط ضرره. قانونش رو لغو کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
این گزارش یک بعد دیگر هم دارد و آن اینکه چرا صدا و سیمای استانی که وظیفه اش اطلاع رسانی در خصوص عملکرد دستگاههای استان است برای چنین عملی از شهردار پول گرفته
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار