مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد:
یزد - ایرنا- مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت های هنری خوبی که در یزد وجود دارد در سال آینده جشنواره گرافیگی سرو نقره ای در این استان برگزار می شود.
کد خبر: ۶۸۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 22 November 2018

هادی مظفری در جمع گروهی از هنرمندان یزد به اهمیت برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: میزبانی این رویداد مهم نقش مهمی در معرفی ظرفیت های یزد و ارتقای این هنر در استان دارد.
وی با اشاره به جهانی شدن شهر یزد به اهمیت برگزاری سایر جشنواره های هنری در ابعاد مختلف با حضور هنرمندان این استان و همکاری و پیگیری مسئولان تاکید کرد.
این مسئول از هنرمندان خواست با بهره گیری از ظرفیت های تاریخی و فرهنگی یزد نسبت به معرفی استان در سطح دنیا و کشور بیش از گذشته وظایف خود را انجام دهند.
مظفری با بیان اینکه نقش حمایت و همراهی مسئولان در ارتقای فرهنگی و به خصوص عرصه های هنری و توسعه آن بر هیچ فردی پوشیده نیست بر انجام آن تاکید کرد.
وی همچنین بر برگزاری گالری های هنری و معرفی استان یزد در سطح کشور با حضور در استان ها و انجام برنامه های متنوع مناسب تاکید و بر حمایت این وزارتخانه توصیه کرد.
در این نشست هنرمندان یزد بر ضرورت توجه بیشتر به آنها، اختصاص بودجه، برپایی نمایشگاه های مختلف و راه اندازی گالری و موزه بزرگ هنرهای تجسمی در این استان تاکید کردند.
جشنواره سرو نقره ای توسط انجمن طراحان گرافیک ایران برگزار می شود و پیش از این تنها یک بار به صورت پایلوت در شیراز برگزار شده بود اما در سال جاری چهار استان فارس، کرمانشاه، گیلان و فارس نیز میزبان سرو نقره ای هستند و استان فارس برگزاری بخش زیادی از این جشنواره را بر عهده دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار