مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری يزد:
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: چشم انداز طرح ها و برنامه هاي اداره كل امور اجتماعي و فرهنگی استانداري، افزايش نقش جامعه محلي و رويكرد مشاركتي است .
کد خبر: ۶۸۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ 20 November 2018

«فخرالسادات خامسی‌هامانه» در جلسه‌ای با معتمدان محلی مشارکت مردم محلی را مهمترین و ارزشمندترین اقدام برای توسعۀ استان و کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: افراد جامعه محلی نقش مهمی در ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی محلات ایفا می‌کنند.

وی با بیان این‌که نمی‌توان بدون حضور مردم و معتمدان محلی استان را از نظر ابعاد فرهنگی و اجتماعي غنی کرد، افزود: اداره كل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد معتقد است برای عبور از بحران‌های کشور و استان، باید از جامعه محلی شروع کرد و در وهلۀ نخست، آنان را یک صدا با سیاست‌ها و گفتمان واحد فرهنگی و اجتماعي در استان نمود .

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: نه دولت و نه مردم نمی‌توانند به تنهایی از عهدۀ بار سنگین بهبود شرايط اجتماعي و اقتصادي امروز كشور برآیند .

خامسی هامانه در خصوص برنامه‌های فرهنگی و اجتماعي استانداری یزد تصریح کرد: تمهیداتی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعي در محلات اندیشیده شده و محله‌هایی که پتانسیل اجرای برنامه‌های درون محله‌ای دارند، باید آمادگی خود را در این حوزه به اداره كل امور اجتماعی و فرهنگي استانداري اعلام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان دغدغۀ اشتغال پرداخت و گفت: تمام کشورهای دنیا برای فرهنگسازی و جذب جوانان در مشاغل مختلف و گوناگون، از پتانسیل‌ مردم و تشکل‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ادامه داد: متأسفانه در ايران و به طور خاص در یزد اغلب درس خواندن یک ارزش و مهارت‌آموزی ضدارزش تلقي مي شود؛ در حالی‌که برخی افراد در امور یدی مستعد و توانمند هستند و نباید همۀ افراد را به مشاغل غیریدی تشویق کرد و ناخواسته زمينه هاي آسيب هايي چون مهاجرت پذيري منفي و حاشيه نشيني در استان را فراهم کرد .

این مسئول در پایان تأکید کرد: معتمدین و مردم محلی باید نقش خود را در فرهنگسازی این مهم انجام داده و به فرزندان خود بیاموزند درس خواندن، ادامه تحصيل و داشتن مدارك بالاي تحصيلي خوب است اما نه به اندازه‌ای ‌که انجام فعالیت‌های یدی را در ذهن افراد جامعه بی ارزش تلقی کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار