بمناسبت هفته جهانی کارآفرینی نشست هم ‎ اندیشی با حضور مسئولان کانون کارآفرینی و مدیران مراکز مشاوره اطلاع‌‏رسانی و خدمات کارافرینی با موضوع شناسایی اکوسیستم کارآفرینی استان با هدف تعیین گلوگاه‏‌ها و ارائه بسته‏‎‌های سیاستی برای رفع آنها و ایجاد اکوسیستم کارآفرینی پویا و نوآور محور، برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳ 17 November 2018

«فریبا آیت اللهی» مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد ضمن تبریک هفته جهانی کارآفرینی(21 تا 27 آبان ماه)، گفت: برنامه‏های متعددی در خصوص توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی در سطح استان در این هفته اجرا می‏‌شود که شرح برنامه‏‌ها در سایت این اداره کل جهت بهره برداری کلیه آحاد جامعه بارگذاری شده است.

وی با بیان این که اداره توسعه کارآفرینی در شش ماهه دوم سال جاری برنامه های متعددی را در راستای توسعه و ترویج کارآفرینی در دست اجرا دارد، افزود: نگاشت اکوسیستم کارآفرینی استان، ایجاد کافه کارآفرینی دانشگاهی و راه‏اندازی باشگاه کارآفرینان نوجوان از جمله این برنامه ‎ هاست.

وی در ادامه خاطر نشان کرذ: در راستای تحقق این برنامه ها نیازمند استفاده از خرد جمعی و همکاری مستمر مدیران و مسئولین کانون کارآفرینی و مراکز مشاوره و دیگر بازیگران اکوسیستم کارآفرینی استان اعم از کارآفرینان نوپا، شرکتهای بزرگ، پشتیبان ها (شتابدهنده‌ها، بانک‌ها، منتورها، مشاوران، مربیان و مراکز رشد)، NGO ها، سازمانهای دولتی ارائه دهنده آموزش و تأمین کنندگان مالی هستیم.

«فاطمه نیکجو» رییس اداره توسعه کارآفرینی استان نیز مراحل نگاشت بازیگران اکوسیستم کارافرینی استان را تشریح کرد و گفت: در تعاريف اوليه كارآفريني، به نقش فرد تاكيد شده و كارآفريني نوعي نگرش و رفتار فردي بوده و ليكن تجربه نشان داده كه وجود روحيه و انگيزه كارآفريني در افرادكافي نيست بلكه بروز كارآفريني نيازمند محيطي مساعد است و از آنجا كه كارآفريني به شدت وابسته به بستری است كه كارآفرين در آن فعاليت مي‏‌كند استفاده از اصطلاح اكوسيستم كارآفريني در ادبيات سياستگذاري كارآفريني گسترش يافت.

وی با اشاره به این که نمی توان از الگویی خاص برای شناسایی اکوسیستم استان استفاده کرد، افزود: تقلید کورکورانه از اکوسیستم های موفق در سایر نقاط دنیا، بدون لحاظ کردن شرایط بومی تنها به هدر رفت سرمایه های انسانی و مالی منجر خواهد شد.

نیکجو همچنین در میان عناصر مختلف، عوامل و عناصر فرهنگی را پراهمیت دانست و اظهار کرد: فراهم کردن بسترهای فرهنگی و تشویق و ترغیب جامعه به منظور حضور فعال افراد و متخصصان مختلف در زمینه کارآفرینی می تواند کاملا بستر مساعدی را برای رشد اکوسیستم کارآفرینی فراهم سازد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار