رئیس اداره نظارت و پایش محیط‌زیست یزد:
رئیس اداره نظارت و پایش محیط‌زیست استان یزد گفت: در راستای کاهش آلودگی کارخانه فولاد یزد، بخش ذوب، شرکت فولاد یزد باید به خارج از محدوده شهر منتقل شود.
کد خبر: ۶۷۹۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸ 14 November 2018

دامون سلیمانی‌زاده در خصوص اقدامات و تدابیر اندیشیده شده از سوی اداره محیط‌زیست استان یزد برای مقابله با کاهش آلودگی‌های فولاد یزد، گفت: درواقع علیرغم مخالفت محیط‌زیست در سال ۸۰ مجوز این واحد داده شد و این فولاد در حریم شهر یزد استقرار یافت؛ چراکه محیط‌زیست استان بنا بر این عقیده بود که واحدهای فولاد دارای آلودگی‌هایی هستند که به محیط خود وارد می‌سازند و این واحد نبایستی در حریم شهر واقع شود.

وی افزود: در حقیقت آلودگی این واحد در اوایل سال ۹۰ افزایش یافت و تا چهار سال گذشته شکایت گسترده‌ای در این راستا از سوی مردم وجود داشت و به همین دلیل اخطارهای متعددی از سوی اداره محیط‌زیست استان به این واحد داده شده است؛ چنانچه به‌وسیله گشت‌های متعدد توسط واحد نظارت و پایش اداره کل، این مسائل به‌صورت شبانه‌روزی رصد و اخطارهایی نیز داده شده است.

رئیس اداره نظارت و پایش محیط‌زیست استان یزد با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر این شکایت‌ها کاهش یافته است، به صورتی که در دو سال اخیر شکایتی آن‌چنانی در این راستا وجود نداشته است، اظهار داشت: در حال حاضر با پیگیر‌ی‌های این اداره، فولاد یزد مجبور شده تا در راستای رصد آلودگی، مسئول محیط‌زیست در این واحد استقرار داشته باشد تا مسائل را از نزدیک رصد و به ما ارسال نماید.

سلیمانی‌زاده در ادامه تصریح کرد: همچنین اداره محیط‌زیست این واحد را اجبار کرده است تا سیستم‌های کنترل آلودگی واحد خود را به‌روزتر و کارآمد‌تر کند؛ کما اینکه گشت‌های اداره نظارت و پایش محیط‌زیست در راستای کنترل آلودگی شبانه‌روزی فعال است و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه خوشبختانه در حال حاضر آلودگی این واحد نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است؛ اما پیشنهاد ما این است که قسمت ذوب این واحد به خارج از شهر برده شود، خاطرنشان کرد: درواقع ما هنوز بر روی این پیشنهاد پافشاری می‌کنیم؛ اما در حال حاضر ۸۰ درصد آلودگی این واحد از سوی اداره محیط‌زیست استان کنترل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما در چارچوب وظایف قانونی خود با نظارت، رصد و پایش کردن دقیق بر صنایع از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌ایم، عنوان کرد: در حال حاضر دودکش‌های این واحد توسط کارشناس ما هر سه ماه یک‌بار اندازه‌گیری می‌شوند تا آلودگی این دودکش‌ها بالاتر از حد استاندارد نباشد؛ کما اینکه این مهم به‌صورت آنلاین در اداره رصد می‌شود.

رئیس اداره نظارت و پایش محیط‌زیست استان یزد با تأکید بر اینکه تمام تلاش ما بر این است تا با واحدهای متخلف بدون هیچ تعارفی برخورد شود، ابراز داشت: در حال حاضر در صورت مشاهده هرگونه آلودگی بیش‌ازحد استاندارد، آن واحد از طریق حکم قانونی پلمپ می‌شود؛ چراکه سلامت مردم در اولویت اداره کل محیط‌زیست استان است.

سلیمانی‌زاده در پایان یادآور شد: در حال حاضر فولادها بایستی نظارت بیشتری بر عملکرد خود داشته باشند؛ چراکه ممکن است باعث شامل برخوردهای قهری محیط‌زیست شود؛ گرچه صنایعی که ما را در این راستا همکاری کنند، تشویق می‌شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار