معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور:
مشاور معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با اشاره به ادامه تلاش‌ها برای ثبت جهانی زیلوی میبد، گفت: میبدی‌ها باافتخار از زیلوبافی اجدادشان حرف می‌زنند.
کد خبر: ۶۷۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 31 October 2018

ویدا توحدی در جلسه ثبت زیلو میبد که با حضور ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی در سالن حمیدیای استانداری یزد برگزار شد، گفت: خوشبختانه برای دومین بار به‌عنوان داور شورای جهانی صنایع‌دستی در استان یزد حضور یافته‌ایم و همچنین درواقع با اراده مسئولین استان یزد و شهرستان میبد است که در حال پیگیری ثبت شهرستان میبد به‌عنوان شهر جهانی زیلو هستیم.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۲۸ شهر جهانی در دنیا وجود دارد، اظهار داشت: خوشبختانه ایران اولین کشوری است که رتبه نخست را در شهرهای جهانی کسب کرده که بعد از ایران، کشور چین در جایگاه دوم قرار گرفته است.

مشاور معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه بایستی دستان هنرمند زیلوبافان شهرستان میبد به یک فیلم و موسیقی تبدیل شود تا شهرستان میبد به‌عنوان شهر زیلوبافان به تمام دنیا معرفی شود، خاطرنشان کرد: درواقع به‌مانند این شهرستان در هیچ کجای دنیا وجود ندارد که خوشبختانه دیروز شاهد باز شدن برخی از کارگاه‌هایی شدیم که آن‌ها از باز شدن دوباره کارگاه‌های خود بسیار خوشحال بودند که این مهم اتفاق نیفتاده است، مگر در سایه اراده و همت مسئولین شهرستان.

توحدی بیان داشت: خوشبختانه در حال حاضر شاهد این هستیم که در شهرستان میبد همگی باافتخار از زیلوبافی اجدادشان حرف می‌زنند و در پی این هستند تا از این حرفه برای آینده خود استفاده و بهره ببرند.

این مقام مسئول تأکید کرد: درواقع یکی از مهم‌ترین شاخصه‌هایی که بازرسان و اعضای شورای جهانی صنایع‌دستی در شهرستان میبد مدنظر آن‌هاست، توجه به حفظ و کمک به معیشت مردمی است که در عرصه زیلوبافی فعالیت دارند.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت عزم و اراده بیشتر مسئولان شهرستان میبد برای ثبت جهانی میبد، عنوان کرد: درواقع اگر مسئولان و هنرمندان این شهرستان در زمان حضور ارزیابان بین‌المللی بتوانند ارائه خوبی از فعالیت‌های هنری ارزشمند خود داشته باشند، بسیار حائز اهمیت است و کمکی برای ثبت جهانی این شهر به‌عنوان شهر زیلو قلمداد می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار