رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه خبر داد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه از انجام مطالعات و برگزاری برخی کارگاه‎ها برای تعیین سن «منطقه فسیلی مراغه» خبر داد.
کد خبر: ۶۷۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ 29 October 2018

غلامرضا زارع درجمع خبرنگاران به اهمیت مرکز فسیل شناسی ایران اشاره کرد و گفت: برای تعیین سن منطقه فسیلی مراغه در یک سال اخیر، دو کارگاه بین ‎ المللی با حضور محققان شش کشور خارجی برگزار و سه مطالعه بین ‎ المللی انجام شده است .

وی افزود: همچنین هشت سایت تحقیقاتی در منطقه فسیلی این شهرستان با مشارکت مراکز علمی و دانشگاهی حفاری شده که حاصل آن استخراج چهار هزار قطعه فسیل بوده است .

وی اضافه کرد: هم اکنون نیز 30 لایه مختلف فسیلی در منطقه اثر طبیعی ملی و 60 لایه فسیلی نیز در سایر مناطق مراغه کشف شده و برای حفاری و تحقیقات علمی و پژوهشی در این مناطق نیازمند تخصیص بودجه و اعتبار هستیم .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه با اشاره به راه اندازی موزه فسیل مراغه ادامه داد: این موزه تاریخ طبیعی و گردشگری با بیش از 400 قطعه فسیل کشف شده در این منطقه، پذیرای علاقه ‎ مندان به دیرینه شناسی بوده و در طول سال جاری پذیرای حدود پنج هزار گردشگر بوده است .

وی با اشاره به آغاز احداث مرکز تحقیقات فسیل شناسی مراغه از سال 86 گفت: این مرکز با زیربنای بیش از هشت هزار و 100 متر مربع و حدود 42 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده با 50 درصد پیشرفت فیزیکی، چشم انتظار تخصیص بودجه لازم برای تکمیل و بهره برداری کامل است.

منطقه فسیلی مراغه که به عنوان بهشت فسیل ایران و خاورمیانه شناخته شده یکی از مهم ‎ ترین مراکز برای انجام پژوهش ‎ های دیرینه شناسی و محلی مناسب برای انجام تحقیقات در زمینه فسیل شناسی از سوی محققان داخلی و خارجی است .ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :