مدیرکل سیاسی و امنیتی استاندار یزد:
مدیرکل سیاسی و امنیتی استاندار یزد با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان در جامعه منشأ اثر هستند، گفت: کانون پرورش فکری باید کودکانی خلاق، توسعه‌گرا و پرسشگر تربیت کند.
کد خبر: ۶۷۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ 23 October 2018

محمدعلی طالبی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، گفت: دوره مدیریت آقای دانافر یکی از بهترین فعالیت‌ها را از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهد بوده‌ایم و این فعالیت‌ها در حقیقت سبب شد در انتخاب مدیرکل آموزش‌وپرورش که با نگاهی به مجموعه فعالیت‌ها و انگیزه‌های بسیار مناسب ایشان در مسئولیتی جدید که به‌مراتب حساس‌تر و بزرگ‌تر بود، قرار گیرند.

وی افزود: آقای آخوندی یکی از همراهان آقای دانافر بودند در دوره سرپرستی باانگیزه‌ها و مدیریت بسیار خوب داشتند و اجازه ندادند در این دوران، فعالیت‌های کانون دچار توقف و یا سستی شود و برنامه‌های استانی و کشوری بسیار خوبی را در دوره سرپرستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشته باشیم.

مدیرکل سیاسی و امنیتی استاندار یزد با اشاره به اینکه برای انتخاب مدیر کانون به‌مانند هر دستگاه و یا سازمان دیگری گزینه‌های مختلف از طرف افراد مختلف معرفی شدند؛ اما آقای پیغمبری یکی از گزینه‌های بودند که در استان احساس شد و اجماع بسیار خوبی روی ایشان است، تصریح کرد: به دلیل سوابق روشن فرهنگی و هنری و تعلق وی به کانون اقبال بسیار خوبی در استان وجود داشت و خوشبختانه مورد تائید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور قرار گرفتند و حکم مسئولیت بنام آقای پیغمبری زده شد.

طالبی اظهار داشت: امیدوارم وی سرمایه اعتماد جامعه فرهنگی و هنری یزد را قدر بدانند و ان‌شاءالله در دوران مسئولیت وارد رشد و پویایی هر چه بیشتر کانون پرورش فکری در سطح استان و اثرگذاری آن بر فضای اجتماعی فرهنگی هنری استان باشیم.

این مقام مسئول ابراز داشت: هنگامی‌که از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان یک دستگاه دولتی یا یک دستگاه وابسته به‌نظام جمهوری اسلامی ایران صحبت می‌کنیم می‌توانیم این وظیفه و مسئولیت را به دوش کانون احساس کنیم و مسئولیت پرورش کودکان و نوجوانان در تراز آن چیزی است نظام مقدس جمهوری اسلامی به آن نیازمند است.

وی بابیان اینکه چنانچه به فلسفه تشکیل کانون در رژیم گذشته مراجعه کنیم، دقیقاً مراد از تشکیل چنین تشکیلاتی زیر نظر عالی‌ترین مقامات کشوری این بود که بتوانند کودکان و نوجوانان را بر اساس سیاست‌ها و راهبردهایی که خودشان در بخش‌های مختلف دارند، پرورش دهند و آن‌ها را آماده کنند.

مدیرکل سیاسی و امنیتی استاندار یزد اذعان داشت: امروز نیز در نظام جمهوری اسلامی ما باید به دنبال این باشیم کودکانی که در خروجی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور هستند چیزی باشند که نظام جمهوری اسلامی به آن نیاز دارد و چنانچه بخواهیم و بدانیم که ما نیازمند چه کودکان و نوجوانانی هستیم باید وضعیت امروز را مورد ارزیابی قرار دهیم.

طالبی با اشاره به اینکه ضعف‌های که امروز در کشور داریم، باید به آن توجه و برای پرورش نسل‌های بعدی آن‌ها را بشناسیم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم، اضافه کرد: کودکان خلاق، توسعه‌گرا، پرسشگر و نقاد می‌توانند خروجی و محصول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشد.

این مقام مسئول بابیان اینکه کودکان و نوجوانان منشأ اثر در جامعه و در سال‌های آتی هستند، عنوان کرد: این افراد کسانی هستند که خودشان منشأ تغییر در محیط جامعه، شهر و کشور اطراف خودشان هستند.

وی اضافه کرد: نمود بیرونی بسیاری از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان دستگاهی که عمده فعالیت‌ها آن در حوزه‌های فرهنگی و هنری است و کارهایی که شاید ما انتظار داشته باشیم که این فعالیت‌ها درجاهای دیگری بتوان انجام داد.

مدیرکل سیاسی و امنیتی استاندار یزد با اشاره به اینکه بسیاری از فعالیت‌ها، برنامه‌ها و عملکردها در کانون اجرا می‌شود، تصریح کرد: چنانچه انتظار داشته باشیم که بخش خصوص این مسائل را دنبال و یا سایر دستگاه‌ها دنبال کنند، این به فلسفه وجودی چنین تشکیلاتی در نظام جمهوری اسلامی برمی‌گردد و هدف غایی و نهایی در این تشکیلات وجود دارد.

طالبی در پایان خاطرنشان کرد: چشم‌انداز که از انسان‌های آینده داریم باید موردتوجه همه برنامه ریزان و مدیران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار