براي اولين بار در كشور؛
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعي و ورزشی شهرداری یزد از اجرای طرح «خانه ورزشی محلات» و «شهردار مدرسه» برای اولین بار در کشور خبر داد و این دو طرح را موثر در ارتقای فرهنگ شهروندی و ورزش همگانی خواند.
کد خبر: ۶۷۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 23 October 2018

«عباس ملازینلی» از اختصاص 10 مدرسه شهر يزد به عنوان پایگاه ورزش همگانی در قالب اجراي طرح «خانه ورزشی محلات» خبر داد و اظهار کرد: مدرسه‌هاي شهر يزد براي اولین بار در کشور به عنوان پايگاه‌هاي ورزش‌ همگانی به کار گرفته می‌شوند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت 10 مدرسه با حیاط‌های بزرگ برای نصب و استفاده وسایل ورزشی، تصریح کرد: پنج مدرسه دخترانه و پنج مدرسه پسرانه برای تجمیع خانواده‌ها در حیاط مدارس براي امر ورزش در بعد از ظهرها، به وسایل ورزشی استاندارد تجهیز می‌شوند.

این مسئول اجراي طرح «خانه ورزشی محلات» را موثر در افزایش سرانه ورزشی شهر یزد نيز دانست و گفت: این مدارس به ویژه برای بانوان و کودکان مهم و کاربردی هستند و پراکندگی آنها نيز به گونه‌ای در نظر گرفته خواهد شد كه شامل حال مناطق داراي مجتمع‌های مسكوني و کمتر برخوردار از فضاهای ورزشی می‌شود.

وی از رايزني براي افزایش مدارس اين طرح با همكاري آموزش و پرورش خبر داد و اظهار كرد: همچنين براي اولين بار در كشور، 10 مدرسه شهر يزد صاحب شهردار خواهند شد.

ملازينلي عنوان كرد: در طرح «شهردار مدرسه» نيز پنج مدرسه دخترانه و پنج مدرسه پسرانه در مقاطع تحصیلی هفتم، هشتم و نهم شرکت می‌کنند.

وی در اين باره اضافه كرد: براساس طرح مذكور، هر مدرسه با انتخاب یک دانش آموز به عنوان شهردار، بودجه‌ای را دریافت و در زمینه‌های فرهنگی، سلامت، خدماتی، عمرانی و بهداشت هزینه می‌کند.

اين مسئول تصریح کرد: شهردار باید متناسب با نیازهای مدرسه و در محدوده‌اي به شعاع 500 متر پيرامون مدرسه براي انجام فعاليت‌هاي مذكور اقدام به جذب اعتبار كند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعي و ورزشی شهرداری یزد در پایان همکاری سازمان دانش آموزی و آموزش و پرورش در این دو طرح را موثر در ارتقای فرهنگ شهروندی و ورزش همگانی خواند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار