سرپرست فرمانداری یزد با بیان اینکه مرغداران یزد طیور خود را در برابر آسیب‌های احتمالی بیمه کنند گفت: اقدامات خوبی برای پیشگیری از آنفلوآنزای پرندگان در یزد انجام شده است.
کد خبر: ۶۷۰۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 20 October 2018

عباس حیدری ‌در نشست شورای سلامت استان یزد با اشاره به اینکه با شروع فصل سرما، موضوع بیماری‌هایی از جمله آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هم حساسیت بیشتری پیدا می‌کند اظهار داشت: در این زمینه دستگاه‌های مربوطه باید هماهنگی‌های لازم برای کسب آمادگی کامل در را باید انجام دهند.

وی تصریح کرد: در صورتی که نسبت به این آنفلوآنزای پرندگان توجه ویژه‌ای نداشته باشیم و این بیماری در مرغداری‌های یزد شیوع پیدا کند، خسارت بسیار سنگینی به صنعت مرغ و تخم مرغ استان وارد و مردم هم با مشکل مواجه می‌شوند.

سرپرست فرمانداری یزد تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته مجموعه دستگاه‌های متولی مبارزه با شیوع این بیماری در استان یزد تجارب بسیار ارزشمندی به دست آورده‌اند که با استفاده از این آموخته‌ها می‌توانیم امسال به موفقیت بسیار بالایی در کنترل بیماری دست پیدا کنیم.

حیدری توجه به بیمه در بین مرغداران را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در سال‌های گذشته سبب ایجاد خسارت به مرغداران شده بود عدم اقدام برای بیمه کردن مرغداری‌هایشان بود.

وی ادامه داد: در صورتی که مرغدار نسبت به انجام بیمه اقدامات لازم را انجام دهند، قطعا تلف شدن مرغ‌ها به واسطه شیوع احتمالی بیماری نمی‌تواند منجر به ایجاد خسارت برای آنها شود.

سرپرست فرمانداری یزد خاطرنشان کرد: نهادهای متولی پیشگیری و درمان استان یزد هم باید نسبت به انجام اقدامات لازم در زمینه پیشگیری از این بیماری تمام تلاش خود را به کار گیرند که خوشبختانه در حال حاضر هم این اقدامات انجام شده است.

حیدری عنوان کرد: در هر اقدامی توجه به پیشگیری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که ما اگر اقدامات پیشگیرانه در دستور کار خود قرار ندهیم باید هزینه‌های بسیار هنگفتی برای جبران خسارت‌های به وجود آمده متحمل شویم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار