ازدواج‌های اینترنتی اغلب بر اساس انتخابی از روی احساسات و بدون شناخت کافی صورت می‌گیرند و جوانان باید از عواقب آن آگاه شوند.
کد خبر: ۶۷۰۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵ 20 October 2018

به گزارش تابناک یزد، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: از انتخاب‌های سنتی و قدیمی ازدواج خبر چندانی در جامعه امروز نیست و اغلب جوانان ترجیح می‌دهند در انتخاب شریک زندگی خود تقریباً مستقل عمل کنند.

آشنایی دختر و پسر در محیط‌های مختلف کاری و یا معرفی از سوی اطرافیان و سپس طرح موضوع ازدواج با یکدیگر که البته به طور معمول بیشتر از جانب پسرها صورت می‌گیرد، بیشترین مدل ازدواج‌های امروزی را شامل می‌شود. 

جای انتخاب سنتی جوانان در ازدواج را سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب گرفته‌اند و بن‌بست، سرانجام اغلب این انتخاب‌های مجازی است و جوانان بی‌شماری هستند که این قبیل انتخاب‌ها را برای برگزیدن همسر خود انتخاب می‌کنند.

معایب ازدواج‌های اینترنتی!

بدون تردید ازدواج‌های اینترنتی پیامدها و عواقب بسیاری را به دنبال دارد و بر اساس آنچه که تجربه جوانانی که به این سبک راهی خانه بخت شده‌اند به اثبات رسانده، نتیجه خوب و مناسبی دربرندارد و در بسیاری از موارد منجر به طلاق و جدایی می‌شود.

امان الله قرائی مقدم جامعه‌شناس و رفتارشناس اظهار کرد: ازدواج‌های اینترنتی جلوی شناخت دقیق دختر و پسر از یکدیگر را نمی‌گیرد و انتخاب شریک زندگی در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی در اغلب موارد به دلیل پنهان کردن برخی از عیوب افراد صورت می‌گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: آشنایی دختر و پسر در فضای مجازی و مطرح شدن بحث ازدواج میان آن‌ها، بدون اینکه طرفین هیچ‌گونه تحقیقی در دنیای واقعی در مورد یکدیگر انجام دهند و شناخت صحیح و عمیقی از هم به دست بیاورند، اگر هم در نهایت به ازدواج منتهی شود، مثل بنا کردن خانه‌ای روی زمینی سست و بی‌ستون است.

این جامعه‌شناس اضافه کرد: در مواردی که تصمیم به ازدواج دختر و پسر در فضای مجازی ایجاد می‌شود، زمینه بی‌اعتمادی آن‌ها به یکدیگر و دل‌نگرانی از اینکه مبادا طرف مقابلشان پیش از آن‌ها و بدتر از آن، پس از ازدواج با آن‌ها باز هم به سراغ چت کردن و برقراری ارتباط با جنس خود برود، به وجود می‌آید و به صراحت می‌توان گفت که نوعی بدبینی میان طرفین و احساس آن‌ها شکل می‌گیرد.

قرائی مقدم تاکید کرد: در بسیاری از موارد پیشنهاد ازدواج افراد در فضای مجازی به ویژه از طرف پسرها، صرفاً برای سرگرمی و تفریح مطرح می‌شود و با درگیر کردن احساسات دختران و همچنین احساس وابستگی برای آن‌ها زمینه اخاذی و کلاهبرداری از این دختران نیز به وجود می‌آید.

«طلاق و جدایی»سرانجام ازدواج‌های اینترنتی

وی تاکید کرد: بدبینی برای زوجینی که تازه زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اند مانند سمی مهلک و خطرناک است و لذت زندگی دلنشین و آرام را از آن‌ها سلب می‌کند و در نهایت طرفین را به طلاق وادار خواهد کرد و این بدبینی در زندگی زن و شوهرهایی که در فضای مجازی با هم آشنا شده و ازدواج کرده‌اند بسیار بیشتر از زوجینی است که با انتخابی آگاهانه و صحیح زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند.

نگاهی گذرا به زندگی افرادی که در اطراف ما زندگی می‌کنند و شریک زندگی خود را از طریق فضای مجازی انتخاب کرده‌اند و گفتگویی کوتاه با آن‌ها ماجرای بی‌سرانجام بودن ازدواج‌های اینترنتی را به ما اثبات می‌کند.

انتخابی عاقلانه، زندگی عاشقانه!

«انتخابی عاقلانه، زندگی عاشقانه» این کلمات، خلاصه شده صحبت‌های شهید محمد حسین علم‌الهدی است که برای همه جوانان در موضوع ازدواج و انتخاب همسر کاربردی و مفید است. مرور خاطرات و کلام به ثبت رسیده شهدا در کتب مختلف، جوانان جامعه امروز را از سردرگمی و بلاتکلیفی نجات می‌دهد و در هجوم ترغیب آن‌ها به دوستی‌های پیش از ازدواج می‌تواند الگوی مناسبی برای این افراد باشد.

گفتگو با افرادی که شریک زندگی خود را در فضای مجازی انتخاب و با یکدیگر ازدواج کرده‌اند، در اغلب موارد از نارضایتی آن‌ها حکایت دارد و توصیه این قبیل افراد به کسانی که نیمه گمشده‌شان را در سایت‌های اینترنتی جستجو می‌کنند، این است که سرانجام انتخاب‌هایی این چنینی «بی‌اعتمادی و بدبینی» و در نهایت طلاق و جدایی خواهد بود.

تجربه دیگران را تجربه کردن و بهرمند نشدن از نصایح آن‌ها جز پشیمانی و خسارات روحی و روانی جبران ناپذیر و همچنین خسارت مالی که بابت پرداخت مهریه بر مردان تحمیل می‌شود، عاقبت دیگری ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار