معاون حمایت و سلامت کمیته امداد یزد خبر داد
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه بیش از ۳۷ هزار مددجو تحت حمایت کمیته امداد در استان یزد قرار دارند، گفت: ۲۵۰ کودک کمتر از پنج سال مبتلابه سوءتغذیه از برنامه حمایتی این نهاد استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۶۶۶۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲ 13 October 2018

 محمدحسین جمال‌پور گفت: بیش از ۳۷ هزار مددجو تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند که ۹ درصد آن‌ها یعنی چهار هزار و ۱۴۴ نفر کودک هستند و بین یک تا ۹ سال سن دارند.

وی بابیان اینکه هزار و ۴۶۶ کودک کمتر از پنج سال مبتلابه سوءتغذیه از برنامه حمایتی این نهاد استفاده می‌کنند، افزود: سوءتغذیه تنها به کمبود مواد غذایی یا کم خوری محدود نمی‌شود؛ بلکه شامل رژیم‌های نامناسب غذایی نیز می‌شود و چنانچه به‌موقع با آن مقابله نشود آثار غیرقابل جبرانی دارد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: سرانه پرداختی به کودکان کمتر از پنج سال مبتلابه سوءتغذیه ماهیانه ۹۲ هزار تومان و سرانه پرداختی به مادران شیرده و باردار تحت حمایت ماهیانه صد هزار تومان است.

این مقام مسئول اظهار داشت: ۲۵۰ کودک کمتر از پنج سال مبتلابه سوءتغذیه که از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند در مناطق محروم ساکن هستند.

به گفته‌ی جمال پور طی نیمه نخست امسال ۹۴۰ میلیون تومان برای کمک به رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از پنج سال و حدود ۱۷ میلیون تومان برای کمک به تغذیه مادران شیرده و باردار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هزینه شده است.

وی بیان کرد: تمامی نیکوکاران می‌توانند با شرکت در طرح هم‌سفره کمیته امداد و با مراجعه به سایت hamsofreh.ir و یا از طریق تلفن همراه با واردکردن کد دستوری #۰۳۵*۸۸۷۷* و تلفن نیکوکاری ۰۹۶۸۸۷۷ اقدام و در کاهش و رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از پنج سال سهیم شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته یک میلیارد و ۲۰۶ میلیون تومان برای تغذیه هزار و ۵۵۲ کودک کمتر از پنج سال مبتلابه سوءتغذیه اختصاص یافت.

 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار