فرماندار ابرکوه بابیان اینکه هم‌اکنون 18 سازمان مردم‌نهاد (سمن) با حمایت دولت در این شهرستان فعال است، تأکید کرد: سمن‌ها می‌توانند در برنامه‌های عمرانی و توسعه این شهرستان همکاری مؤثری داشته باشند.
کد خبر: ۶۶۶۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳ 11 October 2018

به گزارش تابناک یزد، محمد کاظمی نسب در حاشیه نشست مدیران سمن‌های شهرستان افزود: ابرکوه ازنظر تعداد سمن‌ها در میان 10 شهرستان استان یزد پیشروست، و میزان مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد، توسعه اقتصادی متوازن را در پی خواهد داشت.
به گفته وی این تشکل‌ها در حوزه‌های میراث فرهنگی ، محیط‌زیست، ورزش و جوانان، آسیب‌های اجتماعی و مهارت‌های زندگی فعالیت دارند.
کاظمی نسب بابیان اینکه فعال شدن سمن‌ها، فصل جدیدی از مردم‌سالاری را در جامعه ایجاد کرد، خاطرنشان ساخت: جلب مشارکت مردم در اداره امور عمومی و اجتماعی، فلسفه تشکیل سمن‌هاست.
فرماندار ابرکوه با تأکید بر اینکه، رفع آسیب‌های اجتماعی ضروری‌ترین عرصه ورود سمن‌هاست، یادآور شد: هویت‌سازمانی ، غیرانتفاعی بودن، غیردولتی بودن و همیاری‌های مردمی ، مهم‌ترین ویژگی‌های این نهادهاست.
رئیس هیئت نظارت بر سازمان‌های مردم‌نهاد ابرکوه ادامه داد: فعالیت مستمر، افزایش سرمایه اجتماعی، توجه به حقوق شهروندی و توسعه پایدار سمن‌ها ضروری است و راه‌های رشد و توسعه به مسئولیت‌پذیری شهروندان وابسته است.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار