سفیر مکزیک در نامه ای به مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد سفر به این استان و معماری ساختمان ها، فضاهای عاشقانه کوچه ها، زیبایی صنایع دستی و میهمان نوازی و گرمی مردمان یزد را لذت بخش توصیف کرد.
کد خبر: ۶۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷ 26 July 2015
به گزارش تابناک یزد،روابط عمومی این اداره کل در نامه اولیسس کانجولا گوتیئرس خطاب به محمد مهدی شرافت آمده است : در روز 25 و 26ژوئن به همراه میهمانان عزیزم از مکزیک افتخار بازدید از یزد را داشته و توانستیم از زیبایی شهر، معماری ساختمانهایش، فضای عاشقانه کوچه هایش، همچنین زیبایی صنایع دستی اش و به خصوص مهمان نوازی و گرمی مردمانش لذت ببریم.

وی در تشریح بازدید خود از کارگاه های صنایع دستی (سفال و ادوات موسیقی ایرانی) زندان اسکندر که در یک روز تعطیل انجام شده نوشته است: این بازدید به نوبه خود همانند یک گردش کوتاه در این دو سنت غنی از هنر و صنعت ایران بود، ما فروشگاه را نه تنها با دستی پر از صنایع دستی ترک کردیم، بلکه طعم لذیذ میهمان نوازی ایرانی را نیز چشیدیم.

سفیر مکزیک در ایران در ادامه از مسلم میرزازاده از صنعت گران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکر کرده و می افزاید: خوشحالم از اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد، که جنابعالی با افتخار ریاست آن را بر عهده دارید از چنین موسساتی که صاحبان آنها گرما و غنای جامعه و فرهنگ پارسی را مجسم می کنند حمایت می کنید.

استان یزد 2270 هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی ، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.

از دیگر اماکن دیدنی یزد می توان به زندان اسکندر، بقعه شیخ احمد فهادان، مجموعه تاریخی هشت، مسجد چهل محراب، آتشکده زرتشتیان، گنبد مصلای عتیق، بقعه دوازده امام، مسجد یعقوبی و بقعه سید شمس الدین اشاره کرد .

نارین قلعه میبد به عنوان قدیمی ترین بنای ساخته شده از خشت در دنیا ،قنات زارچ به عنوان طولانی ترین قنات دنیا با 100کیلومتر طول ، قدیمی ترین مسجد ایران یعنی مسجد جامع فهرج، نخل چوبی میدان امیر چخماق به عنوان قدیمی ترین نخل چوبی ایران با 450 سال عمر، بادگیر باغ دولت آباد یزد در شمار زیباترین بادگیرهای دوره زندیه و قاجاریه با قدمتی 270 ساله به عنوان بلندترین بادگیر جهان و سرو 4500ساله ابرکوه به عنوان مسن ترین موجود زنده جهان از جمله این آثار تاریخی و طبیعی در استان یزد است.

در حال حاضر استانهای فارس ، یزد و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار