رئیس اداره ارشاد و فرهنگ و اسلامی اردکان از برگزاری جشنواره روستا‌های دوست دار کتاب برای اولین بار در کشور در این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۶۶۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ 01 October 2018

نسرین سبحان رئیس اداره ارشاد و فرهنگ و اسلامی اردکان در نشست پنجمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوست دار کتاب گفت: جشنواره روستا‌های دوست دار کتاب برای اولین بار در کشور با هدف ترویج کتابخوانی رو ۲۰ آذر ماه در اردکان برگزار خواهد .

سبحان افزود: این جشنواره با حمایت از فعالیت‌های که در روستا‌ها انجام می‌شود و به منظور پشتبانی از کتاب و کتابخانی، معرفی فعالیت‌های فرهنگی و ترویج کتابخانی که در آن فعالیت‌ها مردم و دستگا‌های فعال در روستاهاداشته باشند.

سبحان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف این جشنواره به دست آوردن ایده‌های ناب و کاربردی در حوزه‌ی کتاب و کتابخوانی است گفت:در جریان این جشنواره روستاها و عشایر دوست دار کتاب، کل طرح‌ها و برنامه‌هایی که یک روستا برای ترویج کتابخوانی به اجرا در می‌آورد مورد بررسی قرار می‌گیرد و با این ترتیب می‌توانند فعالیت‌ها و برنامه‌ها و ظرفیت‌های اجرایی؛ فرهنگی؛ اجتماعی و مردم آن روستا در خصوص کتاب و کتابخوانی به نمایش گذاشته شود این امر می‌تواند پایه‌های فعالیت فرهنگی آینده ان روستا را مستحکم‌تر کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کتاب یک ابزاری است که می‌تواند در استحکام بخشیدن به ریشه‌های فرهنگی ما تاثیر مستقیم داشته باشد و پایه‌های فرهنگ و باور‌های مردم ما را مستحکم‌تر کند و کتاب تنها دوست پر سود و کم توقعی است که می‌تواند ما را برای رسیدن به درجات عالی فرهنگی کمک و یاری کند.

وی ادامه داد: طرح فراخوان پنجمین جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب با همکاری و مشارکت‌های نهاد‌های مختلف دولتی و غیر دولتی و مردم روستا و عشایر انجام می‌شود که این طرح‌های جذابی که از سوی روستائیان و متناسب با نیاز‌های کودکان و نوجوانان، زنان روستائی می‌تواند ارزش‌های دینی و ملی ما را نهادینه کند.

سبحان گفت: در اسفند ماه سال جاری نتایج این جشنواره مشخص و روستایی که حائز رتبه برتر شده است جوایزی دریافت می کند.

نشست پنجمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوست دار کتاب با حضور معاون فرماندار اردکان، رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی اردکان در بخشداری خرانق اردکان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار