مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق یزد:
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از ممنوعیت اعطای مجوز احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۵۶۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ 17 September 2018

محسن نگارش  اظهار داشت: تا پایان سال جاری در صورت برطرف شدن مشکلات ارزی سرمایه‌گذاران، شش نیروگاه دیگر در دست احداث دارای قرارداد خرید تضمینی برق به مدار خواهد آمد.

وی افزود: درمجموع ۲۲ مگاوات به ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های تولید پراکنده شامل نیروگاه هشت مگاواتی در شهرستان اشکذر، دو مگاواتی در شهرستان تفت و در شهرستان‌های ابرکوه، میبد و یزد نیروگاه‌هایی با ظرفیت هرکدام چهار مگاوات افزوده می‌شود.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان یزد تصریح کرد: در حال حاضر هفت نیروگاه گازسوز تولید پراکنده تحت نظارت شرکت توزیع برق با ظرفیت قراردادی ۳۳ مگاوات در سطح استان یزد وجود دارد.

نگارش اضافه کرد: از این تعداد چهار نیروگاه در شهرستان یزد، دو نیروگاه در شهرستان میبد و یک نیروگاه در شهرستان اردکان قرار دارد.

این مقام مسئول، آخرین نیروگاه به بهره‌برداری رسیده در شش‌ماهه نخست امسال را مربوط به نیروگاه یک مگاواتی یخچی شاهدیه یزد با قابلیت تولید هم‌زمان برق و حرارت در قطب پارچه‌بافی و رنگ ریزی استان برشمرد که از حرارت آن در صنعت رنگ ریزی پارچه استفاده می‌شود.

وی، تولید در محل مصرف، استفاده هم‌زمان از برق و حرارت، کاهش تلفات و پایداری شبکه را از مزیت‌های این قبیل نیروگاه‌ها دانست.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان یزد، راندمان بالا و آلاینده‌های زیست‌محیطی را از ویژگی‌های نیروگاه‌های تولید پراکنده بیان کرد و گفت: در حال حاضر مجوز جدیدی برای احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده با توجه به بخش‌نامه‌های شرکت توانیر و محدودیت‌های قراردادی صادر نمی‌شود.

نگارش در پایان بابیان اینکه در صورت صدور بخش‌نامه جدید، ابلاغ به کار سایر مجوزهای راکد قابل‌بررسی و اجرا است، یادآور شد: در تابستان امسال چهار مگاوات از نیروگاه تک نیرو یزد با مشارکت بخش تعاونی کارکنان صنعت برق به نیاز مصرف در پیک‌بار تابستان کمک کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار