سرپرست جمعیت هلال‌احمر یزد خبر داد
سرپرست جمعیت هلال‌احمر شهرستان یزد از راه‌اندازی تیم‌های امداد و نجات روستایی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۵۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 16 September 2018

 حسین مجیبی‌فر اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر با برنامه‌ریزی‌های مستمر تلاش می‌کند با آموزش افراد علاقه‌مند و ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی در جهت ارتقای آگاهی آنان در برابر حوادث و سوانح و داشتن جامعه‌ای مقاوم گام بردارد.

وی به آموزش‌های عمومی و تخصصی اشاره کرد و گفت: ارتقاء دانش و ایجاد مهارت‌‌‌‌های لازم در زمینه آشنایی با سوانح و حوادث و امداد و کمک‌های اولیه و همچنین ترویج فرهنگ خود امدادی و دگرامدادی یکی از مهم‌ترین عوامل ارتقاء توانمندی‌های افراد جامعه در مقابل بروز حوادث و کاهش اثرات زیان‌بار آن است.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر شهرستان یزد تصریح کرد: ۱۶ دوره امداد و کمک‌های اولیه ۲۲ ساعته، ۸ دوره مهارت‌های داوطلبی ۴۰ ساعته، ۲ دوره عمومی امداد (حضوری)، برگزار و فراگیران این دوره‌ها بیش از ۴۶۰ نفر هستند.

مجیبی‌فر همچنین بیان کرد: دوره‌هایی همچون مهارت‌های فوریت‌های پزشکی در حوادث، آشنایی با تروما و مهارت‌های امدادی آن، کارگاه تخصصی حمل مصدوم، کارگاه کوتاه‌مدت آموزش کمک‌های اولیه ویژه تیم‌های عملیاتی امداد و نجات شهرستان برگزار و بیش از ۱۳۰ نفر از این دوره‌ها بهره‌مند شدند.

وی در پایان از راه‌اندازی تیم‌های امداد و نجات روستایی با همکاری بخشداری مرکزی یزد و دهیاران خبر داد و گفت: ۱۲ سناریو مانورهای تخصصی در شرایط واقعی در این مدت طراحی و تدوین‌شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار