امام‌جمعه اردکان:
امام‌جمعه اردکان با اشاره به لزوم داشتن دغدغه در مسائل جامعه گفت: کسی که خود را مسلمان و شیعه محب اهل بیت (ع) می‌داند، نباید نسبت به امور جامعه بی تفاوت باشد.
کد خبر: ۶۵۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ 16 September 2018

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در همایش واجب تمدن ساز، ضمن تسلیت ایام عزاداری حضرت امام حسین (علیه‌السلام) گفت: باید تلاش کنیم که نام ما هم در زمره عزاداران واقعی آن حضرت ثبت و ضبط شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری هفته اول ماه محرم به‌عنوان هفته امربه‌معروف و نهی از منکر افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر جزء فروعات دینی ماست و آیات متعددی در قرآن و روایات بسیاری در این زمینه وجود دارد که همه ما معتقدیم که این موضوع باید تقویت شود.

امام‌جمعه اردکان با اشاره به روایتی از امام محمدباقر (علیه‌السلام) گفت: آن‌هایی که امربه‌معروف و نهی از منکر را عیب می‌دانند استدلال قوی و عقلانی ندارند.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین درس‌هایی که حضرت امام حسین (علیه‌السلام) به همه ما می‌دهد این است که مسلمان و شیعه ما نباید بی‌تفاوت باشد؛ چراکه اگر ما نسبت به امور جامعه بی‌تفاوت باشیم پیرو آن حضرت نیستیم. یکی دیگر از درس‌ها نیز این است که مسلمان معتقد به اهل‌بیت نباید زیر با ذلت برود.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان گفت: جامعه‌ای که نسبت به خطا و اشتباه بی‌تفاوت باشد ازنظر فرهنگی و معنوی بیمار است. اگر جامعه‌ای در برابر رواج منکرات هیچ عکس‌العملی از خود نشان ندهد این جامعه مریض است. خدا را سپاس که در شهر ما مردم و مسئولان بی‌تفاوت نیستند و درزمینهٔ امربه‌معروف و نهی از منکر دغدغه دارند و همکاری می‌کنند.

وی در پایان اظهار داشت: ما مسلمانیم و معارف و باورهای دینی خود را از ثقلین می‌آموزیم. ملاک معروف و منکر ثقلین است و حمایت ما از این نظام اسلامی که در برابر طاغوت‌ها تشکیل‌شده است بزرگ‌ترین امربه‌معروفی است که همه ما وظیفه‌داریم و بزرگ‌ترین نهی از منکری که ما امروز می‌توانیم انجام دهیم ایستادگی و استقامت کردن در برابر استکبار و طاغوت‌هاست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار