استاندار یزد:
استاندار یزد با اشاره به اینکه گفتگوی رودررو دولت و بخش خصوصی می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، گفت: واردات مواد اولیه، رقابت‌پذیری تولیدات داخلی را کاهش داده است.
کد خبر: ۶۵۳۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ 09 September 2018

 محمود زمانی‌قمی با اشاره به اینکه استان یزد ازلحاظ تولید سرامیک و کاشی در سطح کشور در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد، گفت: این استان ازلحاظ اشتغال در حوزه تولید سرامیک و کاشی بسیار پیشروست و صنعتگران استان در این خوشه صنعتی دارای مهارت‌ها و مشکلات فراوانی هستند.

وی افزود: قرار ما با صنعتگران این است که شاخه به شاخه مشکلات صنعت در ستاد اقتصاد مقاومتی بررسی شود؛ چنانچه در پانزدهمین جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان، بخش خصوصی تمامی نظرات خود را در این راستا ارائه کرد که عمدتاً اظهارات آن‌ها گرانی و وارداتی بودن مواد اولیه آن‌ها بود که در این راستا بایستی اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

استاندار یزد، واردات مواد اولیه را از موانع جدی صنعتگران استان عنوان کرد و اظهار داشت: درواقع واردات مواد اولیه، زمینه رقابت تولیدات مشابه داخلی را کاهش داده است که بایستی در راستای این موانع فکر اساسی صورت گیرد؛ همچنین برخی از بخشنامه‌ها در حوزه اقتصادی بایستی تجدیدنظر و اصلاح شود.

زمانی‌قمی بابیان اینکه اداره گمرک قرار شده است که برای تمدید زمان ماندگاری برخی از کالاها مکاتبه کند، تصریح کرد: درواقع جلسات اقتصاد مقاومتی موجب می‌شود تا خانواده دولت در جریان مشکلات خوشه‌های صنعتی قرار گیرد که این اقدام بسیار ارزشمندی است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه بخش خصوصی به‌طور دقیق شنونده پاسخ‌ها و اظهارات بخش دولتی است، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی در این راستا با یک گفتگوی رودررو می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل و مرتفع سازد؛ همچنین ما روند این جلسات را ادامه خواهیم داد تا مجموعه دولت در راستای مشکلات بخش خصوصی درک مشترکی داشته باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار