روز گذشته تابناک ایلام با استناد به اخبار منتشر شده در فضای مجاری ورسانه ای کشور در خصوص وام 23میلیون یورویی یک آقازاده به این موضوع ورود کرد.شرکت کرد استیل باارسال جوابیه ای به این مطلب واکنش نشان داد.
کد خبر: ۶۵۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱ 05 September 2018

روز گذشته تابناک ایلام با استناد به اخبار منتشر شده در فضای مجاری ورسانه ای کشور در خصوص وام 23میلیون یورویی یک آقازاده به این موضوع ورود کرد.

براساس اسناد منتشر شده ،واحد تولیدی استیل کرد درجنوب استان ایلام از صندوق توسعه ملی وام ارزی به مبلغ 23میلیون یورو دریافت نموده است. از آنجاییکه این وام درراستای احداث واحد تولیدی دراستان وکمک به رشد وتوسعه استان پرداخت شده است ،لذا می طلبید که رسانه ها با حساسیت با این موضوع ورود و چرایی آن را از مسئولین استانی ودریافت کنندگان این تسهیلات جویا شوند.

بدنبال انتشار مطلب "ردپای آقا زادگی در ایلام "از این رسانه شرکت کرد استیل با ارسال جوابیه ای به این مطلب واکنش نشان داد. جوابیه شرکت به این شرح است:

مدیرمسئول محترم سایت خبری تابناک ایلام

با سلام

پیرو بازنشرخبر مربوط به کارخانه تولید سیم تایر در آن سایت خبری، نکات ذیل به منظور تنویر افکار عمومی به استحضار میرسد:

۱) جواز تأسیس خط تولید این شرکت در سال ۱۳۸۹ صادر گردیده است.

۲) مصوبه وام ارزی اختصاص یافته به این شرکت در بهمن ماه ۱۳۸۹ تصویب و ابلاغ گردیده است. مضافاً اینکه وام ارزی صرفا جهت خرید ماشین آلات خط تولید اختصاص یافته است. لذا محل مصرف تسهیلات کاملا روشن بوده و اساسا پرداخت ارز، در قالب اعتبار اسنادی و بر اساس مقررات ارزی بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی و بطور مستقیم به فروشنده خارجی انجام شده است.

۳) علیرغم تحریم شبکه بانکی در سالهای ۹۱ تا ۹۵، این شرکت ساخت سالنهای تولید را به اتمام رساند تا بتواند در حداقل زمان ممکن پس از رفع تحریمها، نسبت به حمل ماشین آلات به محل کارخانه اقدام نماید.

۴) ماشین آلات پیشرفته و به روز خط تولید، پس از رفع تحریمها، در حد فاصل تیرماه ۹۵ لغایت شهریور ۹۶ به طور کامل به محل کارخانه منتقل گردیده است.

۵) در حال حاضر نصب کلیه ماشین آلات و تجهیزات جانبی و راه اندازی خط تولید و همچنین تولید آزمایشی به اتمام رسیده است.

۶) محصول تولیدی این شرکت یکی از مواد مصرفی استراتژیک صنایع لاستیک سازی میباشد که در حال حاضر تماما وارداتی بوده و برای اولین بار در کشور تولید خواهد شد و با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و تولید محصول با کیفیت، با تمام توان نیاز تولیدکنندگان تایر رادیال در کشور را تأمین خواهیم نمود. علاوه بر آن، مطالعه و بررسی طرحهای توسعه‌ای را متناسب با نیاز صنعت تایر در آینده، در دستور کار  این شرکت قرار دارد.

۷) با بهره برداری از این کارخانه، نیاز فعلی کشور به واردات استیل کورد در بخش تایرهای رادیال خودرو سواری به طور کامل مرتفع خواهد شد و علاوه بر خودکفایی، سالانه بیش از ۱۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی در پی خواهد داشت.

۸) بهره برداری از این خط تولید، حاصل تلاشهای شبانه روزی پرسنل زحمتکش، جوانان متخصص و دلسوز شهرستان دره شهر و حمایتهای بی‌دریغ مدیران محترم استان و شهرستان بوده و انشالله گامی مهم در جهت توسعه صنعتی و آغازی برای ورود سایر صنایع پیشرفته به این شهرستان خواهد بود.

۹) به طور حتم، تولید کالای ایرانی و خودکفایی در تولید سیم فولادی تایر، ایجاد ۲۲۰ فرصت شغلی مستقیم، صرفه جویی ارزی و توسعه صنعت در استان ایلام و شهرستان دره شهر، گامی ارزشمند در جهت تقویت اقتصاد مقاومتی بوده و تحقق این موارد در سال حمایت از کالای ایرانی را وظیفه و افتخار خود می‌دانیم.

۱۰) متأسفانه منشأ این خبر ،سایتهای خبری دیگری در خارج از استان بوده است  که بعضاً پس از ساعتی، خود نسبت به حذف آن اقدام نمودند. حذف خودجوش این اخبار، نشان از این دارد که اصحاب رسانه دلسوز و متعهد، حقیقت را فدای منافع زودگذر سیاسی و فردی نمی‌کنند. لیکن بازنشر این اخبار بدون در نظر گرفتن حقایق، نتیجه‌ای جز آسیب رساندن به تولید ملی در راستای حمایت از دلالان و واردکنندگان نخواهد داشت. لذا انتظار می‌رود مدیران مسئول فرهیخته سایتها و خبرگزاریهای استانی، توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشند.

با تقدیم احترام

روابط عمومی شرکت ماداکتو استیل کرد
 
پاسخ تابناک
 
از آنجاییکه ترویج فساد در سیستم بانکی واداری کشور در طول سالیان اخیر ضمن ضربه به اقتصاد کشور ،ترویج بی اعتمادی مردم از مسئولین را به دنبال داشته است .مضافا اینکه نظر به حساسیت تسهیلات ارزی با وجود مشکلات مترتب بر اقتصاد کشور بیش از پیش رو به فزونی است، لذا می طلبد مسئولین این شرکت به جای ارسال جوابیه ای کلیشه ای ،بصورت مستند ومستدل در خصوص تسهیلات دریافتی ارزی وریالی وشیوه هزینه کرد آنها شفاف سازی نموده تا به سهم خود در تنویر افکار عمومی وبازگشت حداقلی اعتماد مردم  به مسئولین مثمر ثمر واقع شود.
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
خجالت بکشید بیشعورهای مفت خور تمام مسولان ایلامی از صدقه سر درهشهر شدن ادم حالا طاقچه بالا میان شما همیشه از درهشهر ودرهشهری متنقر بودین هیچ وقت هم شما ها مثلا اقا بالا سر های به لطف تقسیمات ارضی شدین جیره خور این شهرستان سیل اومد گجا بودین زلزله اومد کحا بودین اتش سوزی شد کجا بودین همون بهتر که نیان چون حالمون بد میکنین در کل خواستم بگم افسار این شهرستان رو بستن به دم خر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار