فرماندار اسدآباد با اشاره به اینکه نیمی از چاه‌های آب شرب شهرستان غیرفعال شده است، گفت: یکی از راهکارهای این خطر مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز است.
کد خبر: ۶۵۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷ 05 September 2018
کریم حمیدوند در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: تعداد چاه‌های آب شرب روستایی اسدآباد ۶۰ حلقه چاه بوده که در مدت کوتاهی یک سوم از این چاه‌ها خشک شده و یا ریزش کرده است. 

به گزارش ایسنا، وی افزود: این امر یک خطر و بحران بوده که باید کمیته انرژی اقتصاد مقاومتی به عنوان یک خطر موضوع را در دستور کار قرار داده و راهکار‌های آن را پیش‌بینی کند. 

فرماندار اسدآباد گفت: فرمانداری نیز از کمیته انرژی اقتصاد مقاومتی در بحث مسدود کردن این چاه‌ها حمایت لازم را خواهد داشت. 

وی خاطر نشان کرد: منابع سفره‌های آبی زیرزمینی دشت اسدآباد محدود بوده و بیشتر آب‌ها سطحی هستند که لازم است در این بخش این موانع را به عنوان موانع آینده بخش کشاورزی پیش‌بینی و راهکاری برای آن بیندیشیم و این راهکار‌ها را به کمک دستگاه‌های عضو کمیته انرژی اقتصاد مقاومتی اجرایی کنیم. 

حمیدوند با تأکید بر حفظ کشاورزی دشت اسدآباد ضمن مدیریت بهینه منابع آبی دشت، خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی، چون آبخیزداری از نقش مهمی در مرتفع کردن مشکلات منابع آب دشت اسدآباد خواهد داشت. 

فرماندار اسدآباد از وجود ۲۰۰۰ حلقه چاه مجاز و غیر مجاز در دشت اسدآباد خبر داد و افزود:۴۰ درصد چاه‌های مجاز اسدآباد به کنتور هوشمند مجهز هستند. 

وی در ادامه وجود زیرساخت‌های لازم در شهرستان برای جذب سرمایه‌گذار را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: در آینده نزدیک ۷ مگاوات توان باری برق شهرک صنعتی اسدآباد افزایش خواهد یافت که این امر به عنوان عملکرد و اهداف ما در بحث اقتصاد مقاومتی محسوب خواهد شد چرا که با این اقدام زیرساخت لازم برق شهرک ارتقا یافته و سرمایه گذاران بیشتری برای سرمایه گذاری در این مکان رغبت پیدا خواهند کرد. 

حمیدوند همچنین با اشاره به ایستگاه و ماهواره شهید قندی اسدآباد، اظهار کرد: این ایستگاه در حدود ۱۴۰ هکتار با دارا بودن باغات و زمین‌های کشاورزی و ساختمان‌های ادارای و امکانات زیرساختی و تاسیسات مختلف بدون استفاده باقی مانده و تنها در حال حاضر دارای ۴۰ نفر نیرو است که نیاز است طی مکاتبه‌ای با وزارت ارتباطات با توجه به پتانسیل‌های خوب این ایستگاه وزارتخانه فوق الذکر تصمیمی برای آن اتخاذ کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار