گزارش تصویری اختصاصی تابناک یزد:
بحران برق رو به اتمام است اما هنوز برخی مغازه داران و اصناف و اماکن در شهر یزد در شبها از برق استفاده خاصی دارند. گزارش تصویری تابناک را ببنید.
کد خبر: ۶۴۹۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 01 September 2018
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید محمد مدرسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
باسم الله النور
تصاویر زیبای قابل تاملی است. ایا با سبک زندگی اسلامی میخواند ویا در مواردی ویا دست کم در ساعاتی از شب بویژه بنظر میرسد در ساعات نیمه شب ببعد از مصادیق اسراف وتبذیر بشمار اید.این شدت روشنایی برای چه وچه هدفی ؟بخصوص بانکها که هزینه انرا از جیب ملت وتسهیلاتگیران میدهند وغمشان نیست.البته روشنایی معابر وکوچه پس کوچه ها درحد کفاف موجب امنیت واسایش عبور ومرور است منتها در این موارد هم باز میتوان تامین روشنایی را با هنر نورپردازی در امیحت وحل وهوای شادتری به محیط داد .شاید هم بخشی از بنگاها انرا نوعی برنامه تبلیغی برا خود بدانند که انهم حدی دارد . که بهتر است از ساعتی که از شب گذشت خاموش کرد یا از بار ان کاست . جه حوبست کمیته ای در شهرداری که به مبلمان شهری وزیباسازی مناظر میپردازند با هماهگی اداره برق موضوع را مورد بررسی قرار دهند ویک چارچوب راهنما وبا ملاجظه اینکه از موارد تبذیر داسراف نباشد وبا پرهیز تقلید کورکورانه از سبکهای زندگی واردانی ارایه دهند.
یک روزگاری شبهای یزد به ستاره اسمان زیبای ان مینازید که حالا این نورپردازیهای شدید وشاید تقلیدی مارا از تماشای انهم محروم کرده است . بهرخال فکر میکنم شب در شهرهای اسلامی میتواند الگوی دیگری ومتمایز از شهرهای چینی وغربی به نمایش بگذارد.ما اگر همین مقدار برق کمتر مصرف کنیم وذخیره باشد برای صادرات برای اقتصاد کشور هم بهتر است.اکنون اجازه دهید با تقدیم ایه ای از قران کلام را حتم کند که یک فرقی از نظر میزان روشنایی متناسب با مکانها اگر بگذاریم با طبیعت سازگارنر باشد:
وجعلنا نومکم سباتا
وجعلنا الیل لباسا
وجعلنا النهار معاشا
وخواب شمارا مایه ارامشتان ساختیم وشب را لباس وپوششی وروز را برای تلاش وحرکت درزندگی وتامین معیشت قرار دادیم.
والنهار اذا جلاها
والیل اذا یغشاها روز برای جلوه گری است وروشنگری وشب برای درپوشیدگی وارامشجویی والله اعلم بالصواب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار