فرماندار اردکان گفت: به‌ واسطه تلاش‌های دولتمردان مختلف در سال‌های پس از انقلاب، این شهرستان در زمینه توسعه زیرساخت‌ها وضعیت مناسبی پیداکرده است.
کد خبر: ۶۴۸۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 29 August 2018

 هادی مقیمی فرماندار اردکان گفت: به‌ واسطه تلاش‌های دولتمردان مختلف در سال‌های پس از انقلاب، شهرستان اردکان درزمینه توسعه زیرساخت‌ها وضعیت مناسبی پیداکرده است.

مقیمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: آب، همواره جزو اولویت‌های استان و شهرستان اردکان بوده است و در سال‌های اخیر علاوه بر مخازن زمینی ۳۵ هزار مترمکعبی، مخزنی زمینی به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب و ۲ باب مخزن هوایی به حجم ۱۰۰۰ مترمکعب در حال ساخت است.

وی با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به بحث عمران روستایی گفت: خوشبختانه تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار شهرستان دارای طرح هادی روستایی هستند و در روستاها، ۱۲ خانه بهداشت و ۴ مرکز خدمات روستایی احداث شده است.

مقیمی گفت: طرح تحول نظام سلامت یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید برای کاهش هزینه‌های درمانی مردم است و در حوزه بهداشت و درمان شهرستان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون به همت دولت‌های مختلف، علاوه بر ساخت و تجهیز بیمارستان ضیایی اردکان با ۱۸۴ تخت مصوب، احداث بیمارستان تخصصی دکتر فرزان آغاز شده و نیز پلی‌کلینیک تخصصی بیمارستان ضیایی و تأمین اجتماعی نیز به بهره‌برداری رسیده است.

وی همچنین از وجود ۵ مرکز جامع سلامت شهری و یک مرکز خدمات شهری - روستایی در شهرستان اردکان خبر داد.

هادی مقیمی در خصوص شاخص زیرساختی برق گفت: تعداد مشترکان برق در شهرستان اردکان در ابتدای انقلاب اسلامی، ۴ هزار انشعاب آن‌هم صرفاً در شهر اردکان بوده است؛ اما امروزه بیش از ۴۷ هزار و ۲۰۰ مشترک برق در کل روستا‌ها و شهر‌های شهرستان وجود دارد.

وی افزود: در بحث گاز، تاکنون ۹۸ درصد از مناطق شهری اردکان و بیش از ۸۳ درصد روستا‌ها مشترک گاز هستند و تنها در بخش خرانق، مشکل گاز وجود دارد که با پیگیری‌های صورت‌گرفته و با تأکید استاندار و نماینده، این بخش نیز به شبکه گاز سراسری خواهد پیوست.

وی توسعه سواد و باسوادی در جامعه را از مهم‌ترین اقدامات دولت‌ها و نظام در سال‌های اخیر دانست و گفت: درحالی‌که تنها درصد کمی از مردم پیش از انقلاب از نعمت آموزش بهره‌مند بودند امروزه بیش از ۱۱۰ آموزشگاه در شهرستان وجود دارد و بالغ‌بر ۱۹ هزار دانش‌آموز دراردکان مشغول تحصیل هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار