رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: اطلاعات ۳۰ هزار انبار استان یزد در سامانه انبارها ثبت شد.
کد خبر: ۶۴۵۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶ 20 August 2018

 محمدرضا علمدار یزدی در نشست کارگروه تنظیم بازار استان یزد اظهار داشت: تخم مرغ در استان یزد گران‌تر شده و دلیل آن افزایش قیمت سایر مواد پروتئینی، قاچاق تخم مرغ از داخل به خارج کشور و توقف واردات از ترکیه بوده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه گوشت قرمز و سفید هم با افزایش قیمت روبه‌رو بودیم خاطرنشان کرد: شناسایی محل‌های قاچاق دام زنده به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار سازمان‌های مربوطه قرار گرفته است.

علمدار یزدی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که برخی افراد سعی داشتند در ارتباط با موز در یزد انجام دهند احتکار دو روزه آن و گرانتر شدن آن به مبلغ 2 هزار تومان بود که با اقدام به موقع نیروهای سازمان صنعت، معدن و تجارت، جلوی این اقدام گرفته شد و تمام بار موجود به صورت کامل فروخته شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از ابلاغ بخش‌نامه ایجاد ستادهای استانی مبارزه با اختفا و احتکار کالا خبر داد و گفت: نخستین جلسه این ستاد در استان یزد در سطح معاونان و از این پس این ستاد در سطح مدیران کل استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در چند ماه گذشته 25 انبار مورد بازرسی قرار گرفت و 731 تن انواع شکر، برنج، حبوبات و پوشاک بچه به مبلغ 7 و نیم میلیارد تومان کشف شد.

علمدار یزدی با بیان اینکه خیلی از این کالاها شامل احتکار نبوده بیان کرد: سیستم جامع انبارها از ابتدای شهریور راه‌اندازی می‌شود و تمام موجودی انبارهای کوچک و بزرگ استان در این سیستم جامع ثبت می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: از 41 هزار انبار استان یزد تاکنون 30 هزار انبار موجودی خود را در سامانه ثبت کرده‌اند و آموزش‌های لازم برای کاربران این سیستم در حال حاضر به صورت مرکزی در تهران ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه انبار مواد اولیه کارخانه‌ها شامل احتکار نمی‌شود عنوان کرد: هر کارخانه حداقل برای یک ماه خود باید مواد اولیه داشته باشد و غیر از آن در حدود 30 تا 40 قلم کالا را به کارخانه‌ها اعلام کردیم حداقل برای یک سال خود مواد اولیه را به دلیل تحریم انبار کنند و این مواد شامل احتکار نمی‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار