دریجانی:
مدیرکل بیمه سلامت یزد با بیان این‌که بیش از 200 پروتکل درمانی از سوی وزارت بهداشت به مراکز درمانی ابلاغ شده است، گفت: تا پایان امسال تمام بدهی‌های بیمه سلامت یزد پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۶۴۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ 13 August 2018

دکتر«محمد دریجانی» در نشست خبری که به منظور فرا رسیدن سالروز تأسیس بیمه سلامت برگزار شد، سازمان بیمه سلامت از 22 مرداد ماه 1395 فعالیت خود را با هدف ارائه خدمات درمانی و مدیریت منابع انسانی و مالی در سطح کشور و استان یزد آغاز کرده است، اظهار کرد:‌ بیمه سلامت سازمانی دولتی است و از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کند.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر 265 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت یزد هستند،‌افزود:‌ ماهانه 17 میلیارد تومان در اداره کل بیمه سلامت استان یزد هزینه می‌شود که از این میزان، 6.5 میلیارد در بخش خصوصی و 11.5 میلیارد تومان در بخش دولتی هزینه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد بودجه سالانه بیمه سلامت را 11 هزار و میلیارد و 300 میلیون تومان دانست و گفت:‌ از ابتدای امسال مصوب شده که بیمه سلامت بیشتر از بودجه مصوبه مجلس شورای اسلامی هزینه نکند.

دریجانی اجرای طرح راهنمای بالینی را یکی از اقدامات در دستور کار اداره کل بیمه سلامت یزد عنوان کرد و ادامه داد: سازمان بیمه سلامت 145 میلیارد تومان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده و مقرر کرده در طول سال 97 تا سقف این مبلغ به بیماران متقاضیان درمانی ارائه خدمت کند.

این مقام مسئول با بیان این‌که در استان یزد 70 درصد هزینه‌های درمانی دولتی و 30 درصد خصوصی است،‌ خاطرنشان کرد:‌ در کشور 80 درصد هزینه‌های درمانی دولتی و 20 درصد خصوصی است.

وی از سخنان خود ارجاع الکترونیک برای بیمه شده روستایی را از دیگر اقدامات در دستور کار سازمان بیمه سلامت دانست و بیان کرد:‌ بیش از 200 پروتکل درمانی از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی استان ابلاغ شده است.

مدیرکل بیمه سلامت یزد با بیان این‌که نظام ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده، یکی از موثرترین راهکارهای ارائه خدمات درمانی منسجم است،‌اظهار کرد: مشخص شدن صحیح هزینه درمان طی دوره مشخص، تجویز نسخه‌های واحد و پرهیز از دوباره کاری، از جمله ویژگی‌های استفاده از پروتکل‌های درمانی وزارت بهداشت است.

دریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که الزماً هر پزشکی که بیمار زیاد دارد پزشک خوبی نیست،‌ افزود: شورای ارزیابی عملکرد تخصصی،‌ تحلیل هزینه‌های درمانی، مقایسه بیمارستان و پزشکان همرده از دیگر طرح‌های اجرایی در دستور کار بیمه سلامت در استان و کشور است.

وی در پایان ضمن معرفی سامانه تلفنی 1666 برای اعلام شکایات مردمی، خاطرنشان کرد: تا پایان سال 97 تمام بدهی‌های بیمه سلامت یزد پرداخت می‌شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار