رئیس پلیس راه استان یزد:
رئیس پلیس راه استان یزد، عامل ۶۰ درصد تصادفات جاده ای استان یزد را خواب آلودگی و خستگی رانندگان دانست.
کد خبر: ۶۴۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷ 11 August 2018

سرهنگ محمدرضا قانع، در جلسه ای با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد اظهار داشت: کویری و یکنواخت بودن جاده ها در استان یزد سبب شده رانندگان در طول مسیر دچار خواب آلودگی و خستگی شوند و این امر عامل ۶۰ درصد تصادفات جاده ای است.

وی بیان کرد: در چند سال گذشته اقدامات خوبی برای کاهش تصادفات در جاده های استان یزد انجام شد که از جمله آنها می توان به شناسایی مقاطع حادثه خیز در استان اشاره کرد.

قانع افزود: با بررسی های انجام شده، ۱۵۴ نقطه در جاده های شهری و روستایی به تهران معرفی شد و ۳۹ مورد تایید شد که برای آشکار سازی این نقاط اقدام شد.

رئیس پلیس راه استان یزد عنوان کرد: بحث استراحتگاه بین راهی نیز مورد بررسی قرار گرفت زیرا معتقدیم احداث استراحتگاه بین راهی به طور قطع در کاهش تصادفات اثرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: ۲۰ مورد سایبان پلیس نیز در جاده های استان جانمایی و نصب شد و گرچه هزینه هایی در بر داشت اما اقدام بسیار خوبی بود و اگر زیر سایبان‌ها نیز ساماندهی و از حالت خاکی خارج شود، به نحو بهتری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

قانع در مورد آمار تصادفات استان یزد نیز عنوان کرد: استان یزد از سال ۹۰ تا ۹۵ هر سال مواجه با کاهش تصادفات مواجه بود اما در سال ۹۶ آمار به یکباره افزایش یافت و حتی از سال ۹۰ نیز بیشتر شد به نحوی که پارسال ۱۷۶ نفر در جاده های استان کشته شدند در حالی که در سال ۹۰ این آمار ۱۵۴ نفر بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار