رئیس اداره تعاون ابرکوه خبر داد
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابرکوه، گفت: به‌منظور تحقق شعار سال و همچنین کاهش معضل بیکاری، طرح «مشوق‌های بیمه‌ای سهم کارفرما» در ابرکوه اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۴۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳ 11 August 2018

ناصر زارع اظهار کرد: در سال «حمایت از کالای ایرانی» بخشی از این شعار با حمایت از کارفرمایان و کارآفرینان داخلی محقق می‌شود.

وی افزود: در همین راستا طرحی تحت عنوان «مشوق‌های بیمه‌ای سهم کارفرما» باهدف تحرک‌بخشی به بازار کار کشور، ایجاد اشتغال از طریق ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید، در حال اجرا است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابرکوه تاکید کرد: کارفرمایان تمامی کارگاه‌های تولیدی و خدماتی که دارای مجوز فعالیت معتبر از مراجع رسمی کشور بوده و قبلاً در تامین‌اجتماعی کد کارگاهی دریافت کرده و حداقل دو نفر تحت پوشش بیمه داشته باشند، می‌توانند از معافیت بیمه‌ای سهم کارفرما استفاده کنند.

وی تصریح کرد: کارفرمایان واجد شرایط در صورت به‌کارگیری نیروی کار جدید تحصیل کرده دانشگاهی، حداکثر تا پایان امسال مشروط به ارسال لیست و پرداخت حق‌بیمه می‌توان از مشوق بیمه‌ای مبنی بر معافیت از پرداخت حق‌بیمه سهم کارفرما برخوردار شوند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابرکوه، خاطرنشان کرد: کارگاه‌های مذکور به ازای هر دو نفر بیمه‌شده صرفاً مجاز به استخدام یک نفر نیروی کار جدید دارای مدرک دانشگاهی هستند که معافیت نامبرده به آنان تعلق گیرد.

زارع ادامه داد: تنها دانش‌آموختگان دانشگاهی بیکار که دارای مدرک کارشناسی و بالاتر بوده و حداقل سه ماه از ثبت‌نام آن‌ها به‌عنوان جوینده کار در مراکز کاریابی و مشاوره‌ای غیردولتی دارای مجوز یا سامانه کارورزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپری شده باشد می‌توانند در این طرح به‌کارگیری شوند.

وی نداشتن بیش از یک سال سابقه پرداخت حق‌بیمه قبل از ثبت‌نام را از جمله دیگر شرایط نیروی کار جدید مشمول طرح فوق برشمرد و یادآور شد: حداکثر سن برای متقاضیان کار با مدرک کارشناسی ۲۵ سال، کارشناسی ارشد ۲۸ سال و متقاضیان کار با مدرک دکترا ۳۲ سال تمام است.

این مقام مسئول در پایان عنوان کرد: کارفرمایان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد به آدرس yazd.mcls.gov.ir حوزه مدیریت کارآفرینی و اشتغال و یا به اداره نامبرده در شهرستان ابرکوه مراجعه کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار