مدير بيمارستان ميبد هشدار داد؛
مدیر بیمارستان امام جعفر صادق میبد نسبت به بروز حوادث و سوانحي كه در ايام تعطيلات تابستان به دليل داغ شدن بازار بازي كودكان در پارك‌ها و بوستان‌ها روي مي‌دهد و عمدتاً نيز ناشي از فاقد استاندارد بودن وسايل بازي اين پارك‌هاست، هشدار داد.
کد خبر: ۶۴۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 07 August 2018

«ذبیح الله برجسته»  در اين باره اظهار كرد: اغلب كودكان مصدوم مراجعه كننده به بیمارستان ميبد به ويژه در فصل تعطيل تابستان، کودکان زیر 8 سال هستند که گاهاً از سرسره یا تاب سقوط کرده و دچار آسیب‌ديدگي و شكستگي شده‌اند.

وي تصریح کرد: تعدادی از این کودکان دچار پارگي‌هاي عميق از ناحيه پوست مي‌شوند كه نياز به عمل جراحي دارند و بيمارستان تمام تلاش خود را به كار مي‌گيرد كه تا با اعمال دقت و حساسیت در فرآيند درمان، زيبايي ظاهري آنها حتي الامكان خدشه‌دار نشود.

اين مسئول با بیان این که یکی از مهم ترین وظایف مراکز پارک‌ها و فضای سبز ایجاد امنیت براي استفاده‌كنندگان آنهاست، گفت: کودکان به دلیل نداشتن توانایی جسمی براي حفاظت و مراقبت از خود و عدم دانش کافی در مورد شیوه استفاده از وسایل بازی، هميشه در معرض وقوع حوادث هستند.

وی با اشاره به این که وسایل بازی پارک‌ها توسط شهرداری خریداری و نصب می‌شود، برخورداري از حداكثر استانداردهاي لازم را در پارك‌هاي كودكان ضروري خواند.

برجسته افزود: ضروری است كه با نصب کف‌پوش‌هاي مناسب امنیت بیشتر كودکان در هنگام بازي با اين وسايل فراهم شود و با نصب پوسترهای آموزشی یا بنرهایی به صورت شماتیک، نحوه استفاده از وسايل بازي كودكان به آنها آموزش داده شود.

مدير بيمارستان ميبد در پایان از خانواده‌ها خواست تا کودکان خود را به هيچ وجه در فضاهاي بازی به حال خود رها نکنند و به صورت مستقیم روی آنها نظارت کنند تا دچار سانحه نشوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار