رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد:
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد با اشاره به ضرورت تلاش برای رفع مشکلات ترافیکی در این شهر، گفت: بزودی میدان سید حسن نصرالله یزد به چهارراه تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۶۳۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ 05 August 2018

محسن عباسی‌هرفته با اشاره به اینکه همواره مسئله ترافیک از دغدغه‌ها و مطالبات مهم شهروندان یزدی است، گفت: یکی از مهم‌ترین معضلات ترافیک در شهر یزد، ترافیک میدان مهدیه و میدان سید حسن نصرالله است که در این زمینه نیاز است اقدامات اساسی انجام شود.

وی افزود: میدان سید حسن نصرالله طرح مشاور آن آماده و طرح اجرایی آن نیز مراحل آخر را سپری می‌کند و تا آخر این ماه تغییرات انجام و میدان به چهارراهی که مصوب شورای ترافیک است، تبدیل می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد تصریح کرد: میدان سید حسن نصرالله که به چهارراه تبدیل خواهد شد، نزدیک به ۳۰ درصد وضعیت ترافیک آن بهبود و از سطح c به سطح B ارتقا پیدا می‌کند و میدان مهدیه نیز که طرح به دو قسمت تبدیل می‌شود، در سطح همکف تعریض‌های صورت و دور میدان وسیع‌تر و عریض‌تر و عبور و مرور در مواقع شلوغی راحت‌تر می‌شود.

عباسی‌هرفته اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود این اقدام بین ۲۰ تا ۳۰ درصد وضعیت ترافیکی میدان مهدیه را بهبود ببخشد.

به گفته‌ی این مقام مسئول مرحله دوم طرح میدان مهدیه، سقف زدن روی زیرگذر و تبدیل میدان به چهارراه است و چنانچه بعد از تعریض فوقانی، تصمیم نهایی برای سقف زیرگذر گرفته می‌شود تا آخر مردادماه این تعریض‌ها صورت و باوجود درختان قدیمی و باارزش در این میدان برای حفظ آن‌ها، جابجایی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید در حوزه نرم‌افزاری ترافیک خدمات عاجلی انجام گیرد، تصریح کرد: سازمان فرهنگی هنری باید در حوزه فرهنگ‌سازی استفاده مردم از حمل‌ونقل عمومی کار جدی و در زیرساخت‌های حمل‌ونقل اقدامات بسیاری انجام دهد که ان‌شاءالله مسئله ترافیک حل شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد در ادامه به پارکینگ خیابان فرخی که کماکان نیمه‌کاره رهاشده است، اشاره کرد و اذعان داشت: با توجه به بالا رفتن هزینه آهن‌آلات، شهرداری با مشکلاتی در ادامه این پروژه مواجه است؛ اما فراخوان پیمانکار آن داده‌شده است که دوطبقه این پارکینگ تا اوایل مهرماه با ظرفیت ۴۰۰ ماشین افتتاح می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فضاهای محفوظ و مناسب برای بانوان در سطح شهر کم است، عنوان کرد: طرح سطح خدمات و سرویس‌دهی بوستان طوبی با تملک زمین مجاور افزایش و این طرح در کمیسیون مصوب شد و رینگ دوچرخه‌سواری داخل بوستان نیز اجرا می‌شود.

وی در پایان به ارتقاء کیفیت پارک‌ها و فضای سبز داخل شهر اشاره کرد و یادآور شد: برخی پارک‌ها به‌مانند پارک آزادشهر، غدیر و مارکار با استقبال خوب مردم مواجه است؛ اما یکسری پارک‌ها از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند و استقبال از آن‌ها صورت نمی‌گیرد که در این زمینه قرار بر این شد یک آسیب‌شناسی در این خصوص انجام شود تا از این ظرفیت‌ها درراه صحیح و بهینه استفاده شود

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار