معاون امنیتی سیاسی فرماندار ميبد از برگزاري جشن ملي زيلو در شهر مهد زیلوي کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۳۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ 02 August 2018

«علیرضا ابوالحسنی» در جمع مسئولین شهرستان با بیان این که میبد مهد زیلوی کشور است، گفت:این هنرصنعت باارزش، ریشه در آب و خاک این دیار دارد که گذشتگان و اجدادمان از سالیان دور تا به امروز آن را نگه داشته و سینه به سینه آن را به ما منتقل کرده‌اند .

وی احیای این سنت و نگه داشتن آن را لازم و ضروری دانست و افزود: با انجام و پیگیری‌های فرماندار و مسئولان شهرستان امروزه اهمیت صنایع دستی و احیای زیلو بیش از بیش به چشم می‌آید ولی اهتمام ویژه به این صنعت که به عنوان یک صنعت پاک محسوب می‌شود، ارزش آن را بالاتر نگه می‌دارد .

ابوالحسنی با اشاره به برگزاری جشن ملی زیلو در میبد، بیان کرد: به زودی جشن ملی زیلو در میبد برگزار می‌شود و تلاش برای ثبت جهانی این هنر‌صنعت نيز در اولویت شهرستان میبد است.

وي همچنين از طراحی و ساخت یک میدان در محدوده گردشگری این شهر كهن و تاريخي با عنوان زيلو نيز خبر داد و گفت: باید با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های به عمل آمده این کار صورت بگیرد .

معاون سیاسی امنیتی فرماندار میبد طراحی و نصب المان‌های زیلو در هر نقطه از شهر را برای ثبت ملی این هنر ضروری دانست و افزود: المان‌های طراحی شده در اين رابطه بايد با جذابیت و زیبایی خاصی ساخته و نصب شود.

ابوالحسنی در پایان نيز خواستار کمک و همکاری مسئولین ادارات در برپایی جشن ملی زیلو و طراحی المان‌های آن هنرصنعت شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار