پژوهشگر مرکز تحقیقات بین المللی بادگیر هنرو معماری استان یزد گفت:این دانشکده باتوجه به اقلیم گرم و خشک استان یزد و بحران‌های پیش رو در حال تصویب پروژه و طرح‌هایی است که مصرف انرژی در ساختمان‌های استان را به حداقل برساند.
کد خبر: ۶۳۶۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶ 29 July 2018

ملک زاده دانشجوی پژوهشکده بادگیرهنرو معماری استان یزدبا اشاره به حداقل رساندن مصرف انرژی در استان گفت:این دانشکده باتوجه به اقلیم گرم و خشک، کم آبی و ساخت و ساز‌های بی رویه در حال تصویب پروژه و طرح‌هایی است که مصرف انرژی در ساختمان‌های استان را به حداقل برساند.

ملک زاده افزود:قرار است ساختمان‌هایی ساخته شود که با شرایط محیط تطبیق و هماهنگ باشد و نیاز‌های مردم را جواب دهد.

وی با بیان اینکه قرار است با هماهنگی‌های انجام شده ساختمانی به عنوان پایلوت برای کاهش مصرف انرژی در استان ساخته شود تصریح کرد:این اقدام باتوجه به یکسری معیار‌های بین المللی صورت می‌گیرد که کمترین آسیب را به طبیعت بزند و باتوجه به آنالیز‌های انجام گرفته ۵۰ درصد مصرف انرژی را به حداقل می‌رساند.

دانشجوی پژوهشکده هنرو معماری استان یزد اظهار داشت:خواسته شده که این نمونه در کل مراکز استان‌ها ساخته شود و کاربری مسکونی داشته باشد.

ملک زاده افزود:این پروژه به عنوان نمونه واقعی اجرا شده جهت الگو سازی و فرهنگ سازی استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، استفاده حداقل منابع، چون آب و استفاده از مواد و مصالح پایدار، چون خشت را مد نظر قرار می‌دهد.

وی بر لزوم مدیریت مصرف انرژی و آب تاکید کرد و گفت:اگر در حین ساخت و ساز قوانینی در رابطه با مدیریت مصرف تعریف شود و همگان آن‌ها را بکار بگیرند علاوه بر صرفه جویی در هزینه ساخت، کمترین آسیب به طبیعت تحمیل می‌شود.

دانشجوی پژوهشکده هنرو معماری استان یزد با اشاره به درخشش مقاله خود در سطوح بین المللی خاطر نشان کرد:اخیرا پروژه‌ای در زمینه معماری خاک به کنفرانس ترکیه ارسال شده و تقریبا ساخت آن به اتمام رسیده است.

ملک زاده با اشاره به مقاله برتر خود در فرانسه تصریح کرد:مقاله‌ای با عنوان "پایداری معماری خاک یزد، چالش‌های کنونی و آینده" جزو بیست مقاله برتر کنفرانس معرفی و برای ارائه در کنفرانس انتخاب شد.

وی افزود: موسسه کراتر فرانسه یکی از بزرگ‌ترین موسسات فعال و متخصص در زمینه معماری خاک در اروپاست.

دانشجوی پژوهشکده هنرو معماری استان یزد با بیان اینکه، بیش از ۷مقاله در کنفرانس‌های بین المللی داخلی و خارجی در زمینه‌ی توریست و گردشگری پایدار و همچنین معماری پایدار ارائه شده است اظهار داشت: ۳ مقاله چاپ شده با عناوین مختلف پایداری و معماری پایدار در مجلات داخلی و ژورنال بین المللی خارجی به چاپ رسانده است.

ملک زاده از مسئولان خواست که برای رواج فرهنگ ساخت این نمونه‌ها و برای کاهش مصرف انرژی، در هزینه‌های مالی به مردم کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار