رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد با بیان اینکه یزد در رده استانهای 'شایسته و در حد انتظار' در اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی قرار گرفت گفت: هدف این جلسات افزایش تاب آوری اقتصاد در مقابل تحریم هاست.
کد خبر: ۶۳۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲ 20 July 2018

سیدمجتبی حسینی پور گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی به منظور مقابله با تحریم های احتمالی آمریکا، بررسی مشکلات صنایع عمده استان را در دستور کار داده است.
وی افزود: تلاش می شود تا کمک ها و تسهیلات لازم در امر تامین مواد اولیه صنایع در مواجهه با شرایط پیش رو تمهید شود و تاب آوری اقتصاد استان ارتقاء یابد.
رئیس سازمان مدیریت یزد با اشاره به کسب رتبه هفتم در ارزیابی عملکرد استانها، نحوه اجرا و عملکرد سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی هم اظهار داشت: بر این اساس ، استان ها در سه گروه 'شایسته و درحد انتظار'، 'در مسیر شایستگی و انتظار' و 'نیازمند تحرک بیشتر' رده بندی شده بود که یزد 92.5 امتیاز کسب کرد.
حسینی پور با بیان اینکه در ارزیابی صورت گرفته، 9 محور و شاخص ارزیابی شد ، خاطرنشان کرد: پروژه های اختصاصی مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، پروژه های برجسته استان، واگذاری طرح های تملک دارایی های سرمایه ای استان از جمله این موارد بود.
یه گفته وی، رونق تولید و خروج بنگاه ها از رکود، توسعه صادرات غیرنفتی استان، سرمایه گذاری داخلی/ خارجی (جذب شده)، توسعه شرکت های دانش بنیان، اقدامات بهره ورانه، مشارکت های مردمی (بخش خصوصی و خیرین) نیز از دیگر موارد بررسی شده بوده است. 
در این ارزیابی عملکرد 12 استان در حد انتظار و شایستگی بوده و عملکرد 13 استان نزدیک به انتظار و شایستگی و 6 استان نیازمند تحرک بیشتر بوده اند که در این میان استان‌های کرمان، کردستان و قزوین به ترتیب سه رتبه نخست را در اجرای اقتصاد مقاومتی کسب کرده اند.
هم اکنون استان یزد در میان چهار استان برتر صنعتی قرار دارد و به عنوان دومین استان معدنی محسوب می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار