حجت الاسلام موحدنژاد:
عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب از فعالیت بیش از 150 گروه رصدی برای رویت هلال ماه شوال از غروب پنجشنبه در سراسر ایران خبر داد و گفت: براساس پیش بینی کارشناسان احتمال رویت هلال ماه در غروب امروز بسیار ضعیف است.
کد خبر: ۶۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ 16 July 2015

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری رسا ، حجت الاسلام علیرضا موحدنژاد عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب سحرگاه امروز در برنامه ماه خدا که از شبکه یک سیما پخش شد، با اشاره به آخرین خبرها از هیأت استهلال گفت: مسأله استهلال بحثی است که در تمامی ماه‌ها پیگیری می شود.


وی افزود: در ماه مبارک رمضان و شوال به دلیل اهمیت بسیار زیاد این دو ماه در مسأله روزه داری که امری واجب است، کار استهلال با دقت و وسعت بیشتری صورت می گیرد و گروه هایی که در استان ها برای استهلال هستند در این زمینه فعال می شوند.


حجت الاسلام موحد نژاد با بیان این که کار استهلال 29 هر ماه انجام می شود، اظهار داشت: از همین رو استهلال ماه شوال در روز پنجشنبه پیگیری می شود، معمولا پیش بینی کارشناسان رویت هلال نیز مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در اختیار مردم قرار داده می شود.


وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی کارشناسان احتمال رویت هلال در غروب روز پنجشنبه ضعیف است، محاسبات نجومی درباره مشخصات ماه محاسباتی بسیار دقیق است؛ بر اساس محاسبات نجومی کارشناسان بر این عقیده هستند که مشخصات هلال پایین تر از این است که دیده شود.


عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان این که با وجود پیش بینی ها کار استهلال انجام می گیرد، ابراز داشت: این کار توسط گروه های آموزش دیده و به وسیله تجهیزات صورت می گیرد و نتایج به مرکز ارسال می شود که این نتایج بدون توجه به پیش بینی ها مورد بررسی قرار می گیرد.


وی با بیان این که دقت رصد در جمهوری اسلامی ایران بسیار بالا بوده و بسیاری از مراکز به آن استناد می کنند، عنوان کرد: متخصصان ایرانی سابقه ای 15 ساله دارند، در برخی از موارد این افراد رصدها و گزارش های علمی خود را برای مراکز معتبر بین المللی فرستاده‌اند که این گزارش ها پذیرفته شده و در نشریه این مراکز به عنوان گزارش معتبر بعه چاپ رسیده است.


حجت الاسلام موحدنژاد خاطرنشان کرد: رکوردهای بین المللی رویت هلال در زمینه دیدن هلال‌های نازک و هلال های با سن کم غالبا به دست ایرانیان است که شایسته نیز همین است چون استهلال در ایران امری دینی و علمی است.


وی اضافه کرد: پیش بینی‌هایی از سوی کارشناسان متخصص برای رؤیت هلال یا عدم رؤیت مطرح می شود اما مطرح شدن مسائل غیر علمی و ساده و مرتبط کردن ماه رمضان حال حاضر با سال های گذشته مبنایی ندارد؛ فقط در صورت رویت هلال می توان سخن قطعی گفت.


عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان گفت: در ادعیه وارده برای روزهای آخر ماه مبارک رمضان حضرات معصومین به انسان‌ها می‌آموزند که از خداوند بخواهند تا مورد لطف و رحمت قرار گیرند.


وی افزود: ماه مبارک رمضان برای تصفیه انسان از گناهان است، انسان باید فرصت باقی مانده از این ماه مبارک را غنیمت شمرده و از خداوند متعال درخواست بخشش کند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار