یافته‌‌ها نشان ‌می‌دهد مصرف دو عدد گردو در روز (یا ۳ قاشق چایخوری پودر گردو) ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۴۷ درصد کاهش ‌می‌دهد.
کد خبر: ۶۲۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴ 20 July 2018

به گزارش «تابناک یزد»، محققان دانشگاه کالیفرنیا با بررسی بیش از ۳۴ هزار نفر دریافتند مصرف گردو (سرشار از آنتی اکسیدان) موجب ‌می‌شود ریسک ابتلا به دیابت نوع۲ در افراد به نصف کاهش یابد.

«لنور عرب»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره ‌می‌گوید: «رابطه قوی بین مصرف گردو و کاهش ابتلا به دیابت نوع۲ نشان ‌می‌دهد که باید گردو را در رژیم غذایی گنجاند. مطالعات دیگر نشان داده‌اند که گردو برای عملکرد شناختی و سلامت قلب هم مفید است.»

در این مطالعه، تیم تحقیق از ۳۴,۱۲۱ شرکت کننده در رده سنی ۱۸ تا ۸۵ سال در مورد نوع رژیم غذایی‌شان، ابتلا به دیابت یا مصرف داروی دیابت پرسش کردند.

محققان مشاهده کردند شرکت کنندگانی که گردو مصرف ‌می‌کردند در مقایسه با شرکت کنندگانی که مغزیجات آجیلی مصرف نمی‌کردند، با کاهش ریسک دیابت نوع۲ روبرو بودند.

گردو منبع غنی چربی‌‌های پلی اشباع نشده توصیه شده (۱۳ گرم در هر اونس) است و تنها مغزی است که حاوی مقادیر قابل توجه اسید آلفا لینولنیک (ALA)، اسیدچرب امگا۳ گیاهی، است. گردو همچنین حاوی پروتئین (۴ گرم در هر اونس) و فیبر (۲ گرم در هر اونس) است.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند مصرف نصف فنجان گردو در روز با افزایش میزان باکتری‌‌های پروبیوتیک روده از دستگاه گوارشی محافظت کرده و ریسک بیماری‌‌های قلبی و مغزی و همچنین سرطان را کاهش ‌می‌دهد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار