بُرد ناباورانه ایران مقابل مراکش
تیم ملی فوتبال ایران در یک بازی تقریباَ یکطرفه در حالیکه همگان منتظر کسب تساوی مقابل تیم یکدست مراکش بودند، در لحظات وقت اضافه نیمه دوم توانست با گل بخودی تیم مقابل به یک بُرد شیرین برسد.
کد خبر: ۶۱۹۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲ 15 June 2018

به گزارش «تابناک یزد»، شاگردان کارلوس کی روش امروز چهارمین دیدار خود با این مربی را در جام جهانی سپری کردند. تیم ملی که به عنوان دومین تیم حاضر در جام جهانی روسیه معرفی شد پس از پستی و بلندی های فراوان در دوره های آماده سازی بالاخره به اولین دیدار خود در آوردگاه جهانی برابر مراکش رسید. 


دیدار اول جام جهانی 2018 روسیه، جمعه 25/03/97، ساعت 19:30، ورزشگاه سن پترزبورگ
داور: جونیت چاکر                   کمک ها: باهات دوران، تاریک اونگون

 

کارت زرد:

مسعود شجاعی(10)- علیرضا جهانبخش (47)- کریم انصاری فرد (1+90) از ایران

کریم الحمدی(34) از مراکش

 


تیم ملی ایران:

  • علیرضا بیرانوند
  • احسان حاج صفی
  • روزبه چشمی
  • مرتضی پورعلی گنجی
  • رامین رضاییان
  • مسعود شجاعی(68 مهدی طارمی)
  • امید ابراهیمی(80- سید مجید حسینی)
  • وحید امیری
  • کریم انصاری فر
  • علیرضا جهانبخش(84 سامان قدوس)
  • سردار آزمون

سرمربی: کارلوس کی روش

 

 

تیم ملی مراکش:

  • مونیر المحمدی
  • مهدی بن عطیه
  • رومن سایس
  • اشرف حکیمی
  • امین حارث(82 مانوئل مروان داکاستا)
  • یونس بلهندا
  • مبارک بوصوفا
  • کریم الاحمدی
  • حکیم زیاش
  • نورالدین آمرابات(75 سوفیان آمرابات)
  • ایوب الکعبی

سرمربی: هروه رنار

 

 

 

 

شرح گل:

 

ایران 1 مراکش 0(دقیقه 5+90): ارسال احسان حاج صفی در بهترین زمان ممکن موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف ایجاد کرد اما مدافع حریف نتوانست از پس دور کردن این توپ بربیاد و به اشتباه دروازه خودی را باز کرد.

 

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 2 – اولین حمله این دیدار در دقایق ابتدایی توسط مهاجمان مراکش به ثبت رسید و ضربه محکم حارث از اختلاف کمی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت. 

دقیقه 3 – کرنر بلند مراکشی ها روی دروازه ایران خطرساز شد اما بیرانوند با پرش خود توانست این فرصت را  از روی دروازه ایران دور کند. 

دقیقه 5 – چند حمله پیاپی توسط بازیکنان تیم سرخ پوش دروازه ایران را تحت فشار قرار داد و کاملا پیداست این تیم برنامه پرفشاری برای پانزده دقیقه ابتدایی خود خواهد داشت. 

دقیقه 6 – پاس بسیار خطرناک هافبک مراکشی ها در محوطه جریمه و در شرایط خوبی به حارث رسید اما این بازیکن سایه توپ را هدف گرفت. 

دقیقه 8 – یک موقعیت فوق العاده دیگر برای مراکشی ها مهیا شد اما ضربه الکعبی با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. 

 

 

دقیقه 9 – اولین حمله ملی پوشان ایران در این دقیقه به ثبت رسید و ارسال شجاعی در محوطه جریمه حریف خطرناک ظاهر شد اما گلر حریف موفق شد این توپ را از آن خود کند.

دقیقه 14 – هجوم همه جانبه مراکشی ها در محوطه جریمه ایران چند فرصت خطرناک برای آنها ایجاد کرد و در حالی که دو سه توپ توسط مدافعان برگشت داده شد در نهایت به بن عطیه رسید اما ضربه خطرناک کاپیتان مراکشی ها با سیو به موقع بیرانوند دفع شد. 

دقیقه 15 – مهمترین حمله تیم ملی در این دقیقه شکل گرفت در حالی که استارت عناصر هجومی ایران در نهایت موقعیت خوبی برای انصاری فرد به وجود آورده بود این بازیکن نتوانست از این فرصت استفاده کند. 

دقیقه 22 – یک حمله بسیار خطرناک دیگر از سوی مراکشی ها ترتیب داده شد اما شوت محکم مهاجم این تیم به سختی توسط روزبه چشمی برگشت داده شد. 

دقیقه 33 – ارسال حاج صفی روی دروازه حریف به چشمی رسید اما این بازیکن در حالی که مدافعان مراکش معترض به خطای هند بودند ضربه محکم خود را از بالای دروازه به بیرون زد. 

دقیقه 36 – حرکت سردار آزمون یک ضربه ایستگاهی برای تیم ملی به همراه داشت اما شوت محکم جهانبخش از فاصله دور با اختلاف از بالای دروازه مراکش به بیرون رفت. 

دقیقه 39 – مسعود شجاعی در این دقیقه توپ خود را در کناره سمت چپ زمین لو داد اما حرکت بازیکنان حریف در موقعیت خطرناکی توسط بیرانوند مهار شد.

 

 

دقیقه 43 – حرکت دیدنی امید ابراهیمی یک حمله فوق العاده برای تیم ملی مهیا کرد و این بازیکن با همکاری وحید امیری موفق موفق شد موقعیتی ایده آل برای سردار آزمون فراهم کند اما مهاجم تیم ملی موفق نشد از این موقعیت عالی استفاده کند و در نهایت این گلر مراکشی بود که توانست در این صحنه پیروز باشد. 

دقیقه 45 – باز هم ملی پوشان ایران می توانستند در این دقیقه گل برتری بازی را به ثمر برسانند اما با خوش شانسی تیم حریف فرصت فوق العاده آزمون و جهانبخش از دست رفت. مونیر المحمدی، گلر مراکشی با دبل سیو خود مانع باز شدن دروازه شد. 

دقیقه 45 – ضربه سنگین حاج صفی از فاصله دور با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 68 – شوت محکم حاج صفی از روی یک ضربه ایستگاهی با اختلاف از کنار دروازه مراکش به بیرون رفت. 

دقیقه 69 – حرکت جهانبخش می توانست یک موقعیت خوب برای تیم ملی ایجاد کند اما حرکت سه مدافع حریف توپ ارسالی وی را به کرنر فرستادند.

 دقیقه 78 – حمله خطرناک مراکشی ها با شوت محکم هافبک این تیم ادامه یافت اما علیرضا بیرانوند موفق شد با سیوی دیدنی این موقعیت را به کرنر بفرستد.

 

بهترین بازیکن: 

 پیروزی شیرین ملی پوشان ایران با تلاش همه بازیکنان تیم ملی اتفاق افتاد اما در این میان می توان چند بازیکن را بهتر از سایرین دانست. علیرضا بیرانوند در این دیدار به خوبی توانست دروازه خود را بسته نگه دارد او برای این کار دو سیو دیدنی به نمایش گذاشت. 

امید ابراهیمی هم یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی محسوب می شود. هافبک دفاعی تیم ملی که در دقایق پایانی به دلیل مصدومیت جای خود را به بازیکن دیگری داد هم در جنگندگی و هم در راه انداختن برنامه های هجومی تیم ملی موفق ظاهر شد. 

وحید امیری نیز یکی از دونده ترین بازیکنان تیم ملی در این دیدار بود. او بارها با حرکات خود توانست حملات تیم ملی را برنامه ریزی کند و بارها با ممانعت از حملات مراکشی ها مدافعان را از شر حملات حریف برهاند. 

مرتضی پورعلی گنجی نیز به عنوان یکی از دو مدافع میانی تیم ملی به خوبی توانست از عهده وظایف خود بربیاید. او که در زمان ارسال ضربات ایستگاهی جلو می رفت هم در حملات و هم در دفاع موفق شد بازی موثری از خود به نمایش گذاشت. 


اتفاق ویژه:

 پیروزی تیم ملی در دیدار امروز اتفاقات ویژه فراوانی در خود داشت که کسب پیروزی پس از 20 سال را می توان مهم ترین آن دانست. این برد بعد از پیروزی مقابل تیم ملی آمریکا دومین برد تیم ملی در تمامی ادوار جام جهانی است.

گل به خودی مراکشی ها دیرترین گل به خودی است که در تاریخ جام های جهانی به دست آمد و بدین ترتیب دیرترین گلی که در تاریخ جام های جهانی به ثمر رسید سه امتیاز شیرین برای تیم ملی ایران به دنبال داشت.

 

//ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار