عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي يزد:
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد يكي از مشكلات پوستي شايع در بين بانوان را چربي بيش از حد پوستشان خواند و استفاده از لوازم آرايشي به ويژه اجناس نامرغوب را از علل اين عارضه عنوان كرد.
کد خبر: ۶۱۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶ 12 June 2018

به گزارش «تابناک یزد»، «سید کاظم کاظمینی»  با بيان اين كه پوست چرب از مشکلات شایع بسياري از افراد است، گفت: هر چند می‌توان برای رفع این مشكل اقداماتي را انجام داد اما بهتر است كه موضوع علت‌یابی و به طور تخصصی درمان شود. 

وی در مورد راهکارهای موثر در رفع این مشکل، اظهار كرد: داشتن خواب منظم و انجام ورزش روزانه مي‌تواند به فرد پوستي سالم بدهد.

این متخصص با اشاره به شايع بودن اين عارضه پوستي در بين بانوان، گفت: معمولاً بانوان به علت استفاده از لوازم آرایشی به ویژه از نوع نامرغوب دچار اين مشكل مي‌شوند كه در اين مورد استفاده از ضدآفتاب‌هاي فاقد روغن توصیه می‌شود. 

وی در مورد نقش تغذیه مناسب در کاهش و درمان مشکل چرب شدن پوست، بیان کرد: مصرف سیب درختی هنگام ناشتا، افزودن سبوس برنج به رژیم غذایی، مصرف خاکشیر در آب جوش و استفاده از شربت انار به ویژه مخلوط آب‌انار ترش و شیرین، مواد غذایی مفیدی برای کاهش چربی پوست هستند. 

کاظمینی در مورد غذاهایی که منجر به افزایش چربي پوست می‌شوند نيز عنوان كرد: غذاهای پرچرب، سرخ‌کردنی، شیرینی، شکلات، خامه، آجیل، چیپس، پفک، ماکارونی، سس، ادویه‌جات تند، سوسیس و کالباس باید به حداقل مصرف برسد. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
چرا میگید برخی از زنان یزدی؟
بهتر بگیید بسیاری از زنان ایرانی/
خدایی برخی از زنها جوری آرایش میکنن که موقع پاک کردنش باید با کاردک و جرم گیر تمیز کنن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار