مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی یزد :
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: گیاهان دارویی به دلیل کم آبخواه و اقتصادی بودن، بسیار مناسب برای کشت دراستان یزد هستند.
کد خبر: ۶۱۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ 06 June 2018

به گزارش «تابناک یزد»، یدالله جوادپور، با اشاره به اینکه استان یزد رویشگاه مناسبی برای داروهای گیاهی است، گفت: در استان یزد در حال حاضر گیاهانی نظیر زعفران، گل محمدی، مرزانگوش، زیره و آنغوزه کشت می‌شود.

وی افزود: کشت گیاهان دارویی در استان به لحاظ کم آبخواه بودن و اقتصادی بودن باعث ایجاد اشتغال شده است و به لحاظ مصرف پایین آب و قیمت مناسب و عملکرد بالایی که دارند نسبت به خیلی از گیاهان که قبلاً کشت می‌شده برتری دارند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد مصرف پایین آب، نگهداری و انبار سازی مناسب، امکان پروسه‌ی فرآوری، قیمت مناسب و مقاومت بالا را از مزیت‌های گیاهان دارویی برشمرد.

جوادپور ارائه تسهیلات در خصوص توزیع نهال و پیاز آن را برنامه‌ای برای زارعی کردن گیاهان دارویی برشمرد و اظهار داشت: برای ترویج کشت گیاهان دارویی برگزاری کلاس‌های آموزشی در خصوص کاشت، داشت و برداشت آن برنامه‌ای در نظر گرفته‌شده است.

این مقام مسئول افزود: گیاهان دارویی تولیدی یزد به استان‌های هم‌جوار به‌مانند استان‌هایی نظیر اصفهان، شیراز و کرمان صادر می‌شود.

 
//خبرگزاری صداوسیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار